ראביי קונסרבטיבי נחקר במשטרה • הנהלת בתי הדין: הוא חיתן ממזר

דב חיון נלקח לחקירה בעקבות תלונה שהוגשה נגדו על ידי בית הדין הרבני בחיפה: "לקחו אותי בניידת עצורים השכם בבוקר, כמו פושע" • המשטרה: "זומן לחקירה אך לא התייצב" • הנהלת ביה"ד: השיא מעוכבי חיתון, דבר פלילי ואסור על פי חוק. התחמק מלהסדיר את הרישומים כפי שדורש החוק
חיים טוויל
ז' אב התשע"ח / 19.07.2018 11:34

דב חיון, ראביי הקונסרבטיבי, נחקר לפנות בוקר (חמישי) במשטרה על שחתן, לפי הרבנות,  ממזר באופן המנוגד להלכה ולחוק.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, סיפר חיון כי נלקח מביתו בשעה 05:30 בעקבות תלונה שהגיש נגדו בית הדין הרבני של חיפה.

חיון נחקר בחשד לעבירה על סעיף 7 לפקודת הנישואין והגירושין, האוסר על קיום נישואין וגירושין פרטיים וקובע עונש מאסר של שנתיים על עריכת נישואין או גירושין ללא רישום.

הוא שוחרר בתום החקירה והתחייב להגיע לחקירה נוספת ביום שני הקרוב.

בריאיון ברשת ב’, הוא אמר לתמר אלמוג ומוטי גילת: “לקחו אותי בניידת עצורים השכם בבוקר, כמו פושע, בטענה שערכתי נישואים שלא כדין. הגעתי לשם ורק חתמתי על תצהיר שאבוא שוב ביום שני. כשהיה רב שנחקר על מעשים מגונים לא בטוח שלקחו אותו ככה”.

“אני לא עבריין, לא רוצח, לא פושע, נדהמתי”, אמר חיון לאחר ששוחרר מהחקירה. “זה לא נעים להיגרר מהמיטה לחקירה בעוון קיום חופות כדת משה וישראל. קשה לי לחשוב על מעשה יהודי פחות בערב תשעה באב. המשטרה נגררה להיות כלי שרת בידי בית הדין הרבני האורתודוקסי. יום עצוב לדמוקרטיה בישראל”.

בתי הדין הרבניים מגיבים לסערת על חקירת הראביי הקונסרבטיבי בחיפה וטוענים כי ההנחיה  למשטרה לחקור אותו ניתנה, לאחר שבדיון שנערך בבית הדין התברר שהוא חיתן כדת משה וישראל אדם המוגדר על פי ההלכה – ממזר.

חתונה כזו, אשר מנוגדת הן להלכה והן לחוק, עלולה להכניס לעם ישראל פסולי חיתון ובפועל ליצור מכשלה הלכתית לרבים בעם היהודי.

“מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון, דבר שהוא פלילי ואסור על פי חוק. בנוסף, התחמק מלהסדיר את הרישומים כפי שדורש החוק”, נמסר מהנהלת בתי הדין הרבניים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לחקירה: “מחובתה של המשטרה לחקור כל עבירה שבוצעה בניגוד לחוק, ובפרט לאור החלטה מחייבת של מוסד שיפוטי מוסמך בישראל.

“גם במקרה זה פתחה המשטרה בחקירה, לאור החלטה של בית הדין הרבני בחיפה לפיה הוא מורה למשטרת ישראל לחקור את הרב, לאחר שעבר על חוק העונשין ופקודת הנישואין והגירושין בישראל”.

במשטרה הוסיפו: “בהתאם להחלטה שיפוטית זו, מוקדם יותר השבוע זימנה אותו המשטרה לחקירה אך בחר שלא להתייצב במועד הנקוב. לאור זאת, נאלצה המשטרה לעכבו לחקירה הבוקר בסיומה שוחרר”.

במשטרה הדגישו: “משטרת ישראל הינה רשות מבצעת הפועלת רק בהתאם להוראות החוק,  ולהחלטות שיפוטיות. מכאן ראוי שכל טענה ביחס לנושא תופנה לגורמים המחליטים ולא לאלו שמחוייבים לאכוף את ההחלטות”.

ח”כ יאיר לפיד הגיב על החקירה בכאן רשת ב’, ואמר בריאיון לשלום קיטל ונעמה סיקולר: “טירוף של כפייה חרדית. דוד התחתן עם מיכל בלי הרבנות. נעצר רב במדינת ישראל מפני שחיתן שני אנשים. החרדים החליטו להראות שהם שולטים במדינה. נתייצב מאחורי הרב חיון, זו חרפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות