מי באמת הציע באוסטריה למכור בשר כשר רק ל”יהודים רשומים”?

חבר מפלגת הימין הקיצוני מיחזר הצעה של חבר מפלגת שמאל: רק יהודים שיוכיחו שהם אוכלים כשר יוכלו לרכוש בשר כשר באמצעות תעודה מיוחדת • הרב יעקב בידרמן, השליח הראשי של חב"ד באוסטריה:"זו הצעה שלא תעבור"
נתן פרל
ו' אב התשע"ח / 18.07.2018 20:40

הצעה שהעלה חבר מפלגת החירות האוסטרית, גוטפריד וולדהאוזל, שנועדה להלחם במכירת בשר כשר – מעוררת סערה באוסטריה.

אולם, לחרדים 10 נודע, כי חבר מפלגת החירות האוסטרית מחזר למעשה הצעה של חוק שהועלתה לראשונה כבר בחודש נובמבר 2017 על ידי חבר פרלמנט מהמפלגה הסוציאליסטית – מפלגת השמאל – בשם מוריס אנדרוש, ומי שהיה באותם ימים האחראי על הגנת בעלי חיים במחוז אוסטריה-תחתית.

לאחרונה, יורשו בתפקיד, גוטפריד וולדהאוזל, ממפלגת הימין הקיצוני, העלה שוב את אותו נייר-עמדה שקיבל מהפקידות במחלקה.

לפי ההתעה של חבר מועצת המחוז אוסטריה-תחתית, רק יהודים שיירשמו במחוז כיהודים וכאלה שיוכיחו כי הם אכן אוכלים כשר, יוכלו לרכוש באמצעות תעודה מיוחדת בשר כשר באזור המחוז.

לטענת חבר המועצה, הוא פועל עבור זכויות בעלי החיים במדינה.

הרב יעקב יצחק בידרמן, השליח הראשי של הרבי מליובאוויטש זצ”ל באוסטריה, אומר לחרדים 10: “זו הצעה שלא תעבור. כי ראשת המחוז מהמפלגה השמרנית, הגברת מיקל-לייטנר, מתנגדת להצעה וחסמה אותה”.

הרב בידרמן מציין, כי “החוק להגנת החי קובע כבר עכשיו כי אסור לשחוט בהמה טרם הוממה, אלא שסעיף 32 בחוק מחריג את השחיטה היהודית והחלל המוסלמי, מטעמי דת ומצפון. מציעי הצעת החוק רצו תיקון לסעיף 32, שיחריג רק שחיטה עבור רשימה מסוימת של שומרי מסורת ואוכלי כשר, ולא בהכללה לכל מי שחפץ בכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות