בסאטמר גם פתחו בקמפיין, אבל לא באינטרנט. אז איך מודיעים לציבור?

יוסף גרינבוים
|
ו' אב התשע"ח / 18.07.2018 19:58
בניגוד לכל חצרות החסידים, כאשר עסקני חסידות סאטמר ביקשו להשיק גם הם קמפיין באמצעות רשת האינטרנט, סירב האדמו”ר לאשר את המהלך • אז מה הם עשו?

קהילות חרדיות, מוסדות תורה, וחצרות חסידיות גילו בשנה האחרונה את שיטת גיוס הכספים באמצעות האינטרנט, כאשר מושק קמפיין במהלכו תורמים אנשי הקהילה וידידיהם לטובת הקמפיין, וכל דולר שנתרם על ידי התורמים מוכפל או משולש על ידי אנשי עסקים, נדיבים שהגוף המתרים הצליח לגייס לפני פתיחת קמפיין ההתרמה.

שיטה זו  עובדת בעיקר באמצעות התרומות דרך האינטרנט.

עד כה גייס, למשל, אתר צ’ארידי, שהוקם על ידי מספר צעירים חסידי חב”ד בשנת 2013, יותר מ-250 מיליון שקלים בקמפיינים שנוהלו באמצעותו.

אולם, כאשר עסקני חסידות סאטמר ביקשו להשיק גם הם קמפיין באמצעות רשת האינטרנט, סירב האדמו”ר לאשר את המהלך והסביר כי לא ניתן לקיים מגבית באמצעות האינטרנט שנאסר על ידי כל גדולי ישראל.

בעקבות כך החליטו העסקנים להשיק מגבית ‘נפש אחת’ לטובת ‘מרכז עזרה ויעוץ בארה”ק’ – גוף הלוחם בגיוס לצה”ל, כדי לגייס חצי מליון דולר באמצעות תרומות קטנות שיוכפלו על ידי 12 נגידים.

הכסף שיגויס במגבית יממן את ההוצאות של המרכז, “המייעץ ומסייע לבחורים שלא ליפול ברשת של הצבא, אם באמצעות עורכי דין, יעוץ לפני ההליכה ללשכת הגיוס, וכדומה”, כדברי העסקים.

‘מרכז עזרה ויעוץ’ מפעיל כיום ארבעה משרדים ברחבי הארץ, ולדברי מפעיליו “כבר הציל 3000 בחורים בשנים האחרונות”.

מאחר שהמגבית לא מתנהלת באינטרנט, יושבים מנהלי הקמפיין בימים אלו בכל בתי הכנסת של סאטמר בניו יורק, כדי לאסוף את התרומות, כאשר גם רבני הקהילה מצטרפים לעסקנים ומתרימים את הציבור.

סאטמר, גיוס כספים

במודעת שפורסמו לקראת המגבית מצוין כי היא תתנהל  רק באמצעות הטלפון או בבתי הכנסת ולא באינטרנט.

ואיך העסקנים מודיעים לציבור על הסכומים שנאספו כבר? בשלטי ענק, לא דיגיטאלים, עליהם מופיעים מספר ‘הנפשות’ שכבר נמכרו.

סאטמר, גיוס כספים