החוק של רגב נתקע והיא האשימה את אדלשטיין: “סגר חשבון אישי”

מאות הסתייגויות שהגישה האופוזיציה לתיקון חוק הקולנוע שמקדמת שרת התרבות, מנעו את אישור החוק בוועדה, לאחר שאדלשטיין סירב לאשר דיון • מקורבי רגב: "חיפשו אותו הבוקר, אבל הוא לא ענה לטלפונים ואחר כך התברר שהתפלל במשך שעה שלמה"
אריה ריבקינד
ו' אב התשע"ח / 18.07.2018 11:50

יו”ר  הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום (רביעי) כי לא יאפשר לכנס את ועדת החינוך להמשיך ולדון בהצעת חוק הקולנוע אותו יזמה וקידמה שרת התרבותץ מירי רגב, לאחר שהחלו דיוני מליאת הכנסת.

הכנת החוק בוועדה התעכבה בשל פיליבסטר, לאחר שחברי כנסת מהאופוזיציה הגישו מאות הסתייגויות לתיקון לחוק.

השרה רגב פנתה ליו”ר הכנסת כדי שיאפשר את המשך הדיון, אך אדלשטיין הודיע כי לא יאפשר זאת.

מלשכת שרת התרבות והספורט מירי רגב נמסר: “נעשו מאמצים כבירים על מנת להעביר את חוק הקולנוע. לצערי יו”ר הכנסת התעקש לקטוע את ההצבעות בוועדת החינוך ולמנוע אותן – דבר שהיה מסתיים בתוך כחצי שעה, למרות שבמקביל הוא אישר ארכה בדיון על חוק הלאום”.

לדברי הלשכה: “ההתנהלות של יולי אדלשטיין הנובעת ממקום אישי ולא מקצועי, פוגעת בהתנהלות הממלכתית הנדרשת בעבודת הכנסת. לא יכול להיות שסגירת חשבונות אישיים תפגע בעבודתם של משרדי הממשלה”.

מקורביה של רגב טענו בשיחה עם כתב ‘מעריב’ אריק בנדר, כי אדלשטיין טרפד בכוונה את חוק הקולנוע כנקמה על אירועי טקס המשואות. לדבריהם, אנשי לשכתה של רגב חיפשו אותו הבוקר, אבל הוא לא ענה לטלפונים ואחר כך התברר שהתפלל במשך שעה שלמה.

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הסביר בטוויטר את החלטתו למנוע מהוועדה להתכנס כדי להפיל את ההסתייגויות: “חברים, שיקוליי תמיד היו ויהיו ענייניים. בתחילת השבוע סוכם על דעת הקואליציה והאופוזיציה, כי הדיונים בוועדות יתקיימו רק עד השעה 10 בבוקר, שעת פתיחת המליאה.‬

”‫הבוקר פנו כמה ועדות כדי להאריך את הדיונים אך הוריתי לכולם לנעול את הדלתות כמתוכנן. אין סיבה שח״כים ישבו בועדות בזמן המליאה‬״, אמר.

ח”כ דב חנין חגג את נניצחון האופוזיציה: “היום נבלם הניסיון המסוכן של שרת התרבות לשלוט ישירות בענף הקולנוע ולהחליט בעצמה מי ראוי לקבל תקציב לסרט. רגב ניסתה להעביר במחטף חוק שיצור מאגר ממשלתי של לקטורים אשר יוכלו לקבוע לגבי כל סרט שיופק בארץ.

”הדבר הזה הוא סכנה ברורה לחופש הביטוי והיצירה. פרקטיקה השאובה באופן ישיר מדיקטטורות שבהן התרבות והאמנות מגוייסות לחלוטין לטובת תעמולת המשטר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות