ה’מועצת’ לנציגי אגו”י: לא לפרוש בגלל חוק הגיוס עד תחילת אלול

על פי החלטת ה'מועצת' של אגודת ישראל, חברי הכנסת של הסיעה ימתינו עם פרישתם מהקואליציה, על רקע חקיקת חוק הגיוס, עד לתחילת חודש אלול • הנציגים מקווים כי עד לתאריך יעד זה יתן בג"ץ את תשובתו לבקשת המדינה להעניק לה עוד שבעה חודשים ארכה להשלמת מלאכת החקיקה
אריה ריבקינד
ו' אב התשע"ח / 18.07.2018 01:06

על פי החלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, חברי הכנסת של הסיעה ימתינו עם פרישתם מהקואליציה, על רקע חקיקת חוק הגיוס, עד  לתחילת חודש אלול.

הנציגים מקווים כי עד לתאריך יעד זה יתן בג”ץ את תשובתו לבקשת המדינה להעניק לה עוד שבעה חודשים ארכה להשלמת מלאכת החקיקה, עד תום מושב החורף.

ההחלטה נמסרה לנציגי אגו”י כתום שיחות שהתקיימו בין חברי ‘המועצת’, לאחר הפניה הרשמית שהגישה המדינה לבג”ץ.

בהודעה מטעם הסיעה נאמר כי “הבקשה הרשמית למתן ארכה, והעובדה כי המועד בו יפקע המצב הנוכחי הינו בעוד כחודשיים, ביום ג’ תשרי – היא העומדת ביסוד הוראתה של מועצת גדולי התורה לנציגים, להמתין עד תחילת חודש אלול ולוודא אם עד אז ייענה בג”ץ בחיוב לבקשה. ואם לאו- יפרשו מיידית”.

כפי שדווח בחרדים 10, המדינה הגישה ביום ראשון לבג”ץ בקשה לדחות את חוק הגיוס בשבעה חודשים נוספים. זאת על רקע המחלוקות בין הסיעות סביב סעיפים בחוק.

בבקשת המדינה נאמר: “הסדרת סוגיית גיוסם לשירות של בני הישיבות היא אחת הסוגיות המורכבות והרגישות ביותר הניצבות בפני החברה הישראלית”.

לאחר בקשת הדחייה מבג”ץ, אמר ביום שני ח”כ דודי אמסלם: “מדובר בחוק טוב וצריך להתכנס לנקודה שטובה לכל עם ישראל וגם לחרדים. הציבור החרדי צריך להבשיל עם החוק הזה ולשם כך הוא זקוק לזמן. אני לא חושב שבית משפט צריך להתערב בחוק כזה”.

הוא הוסיף: “אני מקווה שבשבעת החודשים הבאים נעביר את החוק. אי אפשר לכפות חוק גיוס, אלא צריך להשיגו בדיאלוג. גם אם בג”ץ לא יקבל את בקשת הדחייה, אף חרדי לא יגיע לבקו”ם”.

ליצמן, מוזס

יפרשו בתחילת אלול? צילם: yaakov Naumi/Flash90

מפלגת יש עתיד הגישה ביום שני לבג”ץ את התנגדותה לבקשת הממשלה להעניק לה עוד ארכה לחקיקת חוק הגיוס החדש, ולדחות את מועד פקיעתו של החוק הקיים בשבעה חודשים.

יו”ר המפלגה לפיד אמר: “אחרי שנתניהו ביקש מצה”ל ומשרד הביטחון לכתוב את חוק הגיוס, הוא שוב נכנע לחרדים. מה יש לדחות? מה לא ברור? צה”ל כתב את החוק הזה. הרמטכ”ל חתם עליו. יש עתיד הגישה היום לבג”ץ עתירה נגדית. אין שום הצדקה לדחות. זו עוד כניעה מבישה לחרדים. היה להם מספיק זמן. כל יום שעובר קורה רק דבר אחד: לא מגייסים חרדים, וחרדים לא יוצאים לעבודה”.

למרות שהחוק עבר בקריאה ראשונה, הוועדה שעמלה על הכנתו לקריאה שניה ושלישית לא הצליח לעמוד במסגרת הזמנים שנקבעה לו: סוף מושב הקיץ,  ולפני המועד בו יפקע החוק הקודם – חודש ספטמבר הקרוב.

אם בג”ץ לא ייעתר לבקשה של שבעת החודשים ויסתפק במתן דחייה סמלית בלבד, ההערכה היא שהבחירות יתקיימו אולי כבר בחודש ינואר הקרוב.

חוק הגיוס עבר בתחילת החודש בקריאה ראשונה ברוב של 63 מול 39 חברי כנסת, כאשר חברי יש עתיד הצביעו בעד החוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זיגזג, זיגזג, זיג.... זג... איזהו חכם, הרואה את הנולד!
    18/07/2018 09:25
    יוחנן
  1. מה שעסקנים יכולים לעשות לרבניהם?! אוי ויי!