ליברמן: “אסור שהרפתקנים יחזיקו בהגה במשרד הבטחון”

שר הבטחון התייחס בתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103fm לפסגת טראמפ ופוטין, לסיבוב שעשו על הופעת הרמטכ"ל בקבינט, להדלפות, ולבחירות לראשות עיריית ירושלים • על ההסלמה בדרום: "אנחנו אנשים אחראים. מנהלים את הדברים בלי פופוליזם וססמאות"
חרדים 10
ו' אב התשע"ח / 17.07.2018 23:11

שר הביטחון אביגדור ליברמן,  אמר הערב (שלישי) בתכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM, על רקע פגישת הפסגה בין נשיא ארצות הברית ונשיא רוסיה, כי “שני הנשיאים החמיאו לישראל וזהו הישג עצום”.

ליברמן ציין: “פוטין וטראמפ לא הזכירו אף מדינה אחרת. שניהם דיברו בחיבה ובצורה חיובית על מדינה נוספת מלבד ישראל. זה הישג גדול בפני עצמו”.

• ידעת שפוטין מעריץ של ביבי?

“הם נפגשו בשנתיים האחרונות כמה פעמים. שפת הגוף וההזמנה למשחק הכדורגל מדברים בעד עצמם. יש מחיר לראשי מדינות ולכל השרים הגדולים. אנחנו צריכים להיות גאים שלמדינה קטנה כמו ישראל יש קו ישיר לכל השרים המקבילים, אני בתור שר הביטחון מדבר לעיתים קרובות עם היועצים לביטחון לאומי ואנשי המערכת בארה”ב – זה לא מובן מאליו. אני לא מכיר מדינה נוספת חוץ מישראל שיש לה את הלוקסוס הזה.

“אני לא רוצה לפרש את פוטין, אבל אנחנו כן מקדשים את הסכם 74′, שמחזיק מעמד יפה מאוד. מי שניסח אותו היה קיסינג’ר, והוא מחזיק מעמד טוב”.

• מה אתה חושב על הפליטים הסוריים? התמונות צובטות לב. הם מתחננים. למה לא להוציא אותם למדינה שלישית.

“אנחנו עושים הרבה פעולות הומניטריות, מול אותם תושבי סוריה עם מזון, דלק ובגדים, וגם בחורף שהיה לא פשוט. אני חושב שעשינו כל מה שאפשר לצפות ממדינת ישראל, כולל טיפול רפואי. אנחנו לא מוכנים לקבל אפילו פליט אחד. זה לא מתפקידנו, יש מדינות ערב רבות. גם המפרץ, גם ערב הסעודית, יש עולם ולא ניקח כאן תפקיד שהוא לא שלנו”.

•יש לך בעיה ערכית לירות במשגרים?

“לכל בר דעת, אין בעיה ערכית. ההדלפות והוויכוח שמתנהל בתקשורת הוא ויכוח מעוות. כל מיני מתאבדים בודדים. ידענו להתמודד עם אוטובוסים מתפוצצים לפני כמה שנים טובות בירושלים ובגוש דן. אנחנו יוצאים מנצחים מכל עימות, כזה או אחר. אני רוצה להזכיר לך שבאותם שלושה חודשים, מאז שהחלה צעדת השיבה, נהרגו 147 פעילי טרור ויש מעל 4,500 פצועים. פגענו בתשתיות הטרור נגד חמאס. אף אחד לא פגע בריבונות שלנו, אז קחו דברים בפרופורציה. אנחנו מנהלים דברים בחוכמה”.

“לחמאס אין רגישות לחיי אדם”, הוסיף השר. “כל אחד שאנחנו מחסלים הופך לקדוש ולכלי תעמולה נגד ישראל. מה שכן, יש להם רגישות לאותן מנהרות, שהושקעו מיליונים בבנייתן ויש להם רגישות גדולה לאתרי ייצור רקטות. בשבת האחרונה חיסלנו שתי מנהרות וכמה מחסני חימוש. לזה הם מאוד רגישים. אנחנו סגרנו את הברז היום. חוץ ממזון ותרופות שום דבר לא עובר”.

על הביקור בעוטף עזה היום  סיפר: “צה”ל מוכן אך מבצע רחב הוא האלטרנטיבה האחרונה. אם אפשר להשיג תוצאה שתפסיק את הירי ללא עימות או מבצע – זה עדיף . עימות צבאי זו אינה המטרה – המטרה היא ביטחון ושקט. כל עוד הכל ממשיך לתפקד והתושבים מנהלים חיי שגרה עדיף כך. צריך לנהל את הדברים בקור רוח ולא עם סטופר ביד כי זה לא יעזור”.

• עשו סיבוב על הרמטכ”ל בקבינט?

“אני בעד פוליגרף, פעמיים העליתי הצעה שכל חבר קבינט, בלי קשר לאירוע ספציפי, פעם בשנה יעבור פוליגרף עם ישיבה אחת ספציפית – האם הדלפת או לא? כל אנשי מערכת הביטחון עושים את זה בשגרה. אני מבטיח לכם שאם כל משתתפי ישיבות הקבינט יעברו פעם בשנה בדיקה שכזו יהיה ניתן למגר את התופעה. אני חושב שזו חובתנו. ההדלפות שמתנהלות בתקשורת הן ויכוח מעוות. אתם לא יודעים איזה הדלפות יש. יש כאלה שמסכנות את המדינה, עצרנו את זה באמצעות צנזורה” .

מלבד זאת, הוא טען:  “אין לנו את הלוקסוס לנהל מלחמות כשיש ברירה. אנחנו מנהלים מלחמות רק כשאין ברירה וזה ההבדל בין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפורים. אנחנו אנשים אחראים ואסור שהרפתקנים ישבו ליד ההגה של מערכת הביטחון. אנחנו מנהלים את הדברים בלי פופוליזם וססמאות”.

כשנשאל אם הוא יודע מי יהיה הרמטכ”ל הבא השיב: “אני לא יודע, זו דילמה של עשירים וטוב שכך, יש כמה מועמדים נהדרים וכשנתחיל את התהליך נודיע”.

בהתייחס לבחירות לראשות עיריית ירושלים, אמר: “ישראל ביתנו לא תנקוט עמדה. משה ליאון חבר קרוב, אבל לא נעמוד לצידו של אף אחד. אני יכול להגיד לך, שאנחנו הולכים ביחד מ-1993. משה לאון מבין את השיקולים ומקבל אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות