תחקיר: תעשיית הג’ובים של מקורבי סגן השר יענק’ל ליצמן בבתי החולים

תחקיר של חברת החדשות, בבתי חולים רבים ברחבי הארץ מונו לתפקידים במערך הרבנות וקשרי קהילה בני משפחה ומקורבים של סגן שר הבריאות, כולם חסידי גור • בכירים במערכת הבריאות טוענים: לא צריך בכלל חלק מהתפקידים • ליצמן: "הכפשות ללא בסיס וחיבור למציאו, אין לו כל קשר למינויים אלה"
אריה ריבקינד
ו' אב התשע"ח / 17.07.2018 22:34

תחקיר של חברת ‘החדשות’ שפורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית מציג כי מקורבים לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן מונו, “באורח פלא” כלשון הכתבה, לתפקידים שנתפרו במיוחד עבורםב מערך הרבנות בבתי חולים שונים.

כך, למשל, בית החולים ‘אסותא’ באשדוד מעסיק מערך כשרות ורבנות שכולו מאויש על ידי אנשי חצרו של ליצמן:  רב בית החולים, מתאם קשרי הקהילה ומשגיח הכשרות – שלושתם חסידי גור.

בנוסף,  לפי התחקיר של חיים ריבלין, ליצמן לא חתם על הסכם ניגוד עניינים כפי שנדרש לעשות שר או סגן שר בממשלה. הסכם כזה אמור לחשוף את בעלי התפקידים שעשויים להיות בעלי זיקה לתחום עיסוקו של איש הציבור.

לפי התחקיר, חלק מבעלי התפקידים שמונו מנסים להסוות את קירבתם אל השר. כך, למשל, בפרסומי בית החולים ‘אסותא’ מופיע משגיח הכשרות בשם “הרב ישראל”. שם המשפחה שלו לא מפורט במסמך, אך התחקיר של ‘החדשות’ מגלה כי מדובר בישראל ליצמן: בשיחת טלפון עמו הוא מכחיש שקיים קשר קרוב לסגן השר, אך הוא לא אחר מאשר אחיינו.

בבית החולים ‘משגב לדך’ בירושלים נמצאה נציגות משפחתית לסגן השר: מי שנושא בתואר רב בית החולים הוא יהודי שעלה לאחרונה מארה”ב, והוא – תעבדו על הבעה מופתעת – גיסו של ליצמן.

בכיר במערכת הבריאות צוטט בכתבה: “השר התקשר בעצמו או שלח את עוזריו להודיע לי את מי הם מבקשים למנות”.

מהתחקיר עלה כי רוב המינויים מחסידי גור  הם לתפקיד ‘מתאם קשרי קהילה’ לציבור החרדי – ספק מאעכר, ספק מגשר תרבותי. בכיר אחר במשרד הבריאות אמר כי “זה כבר נטו סידור עבודה”.

נתון מעניין נוסף: למרות שהם אמורים לתאם בין הקהילה החרדית המקומית לבית החולים, מרביתם כלל לא מתגוררים בקרבה לבית החולים. אבל, לדברי בכירים במערכת הבריאות, הם נהנים מקרבה אחרת – לסגן השר ולאדמו”ר מגור.

ליצמן הכחיש בתגובה שמסר ל’החדשות’ את הטענות המיוחסות לו: “לסגן השר ליצמן אין כל קשר למינויים אלה והוא אינו עוסק בשום מינוי פרסונלי מגזרי.

“מינוי מתאמי קשרי קהילה בקופות החולים ורבנים בבתי חולים הינה תופעה מוכרת זה שנים ארוכות, הרבה לפני שליצמן החל בתפקידו, וללא כל זיקה וקשר לחסידות גור ולקירבתם לליצמן. יש לדחות כל ניסיון לחבר בין מינויים כלשהם בבתי חולים לבין התערבות ליצמן למינויים אלו, שכן מדובר בהכפשות ללא בסיס וללא כל קשר למציאות”.

באשר להסכם ניגוד עניינים מסר ליצמן כי “על כל עובד ציבור להבטיח שיהיה הסכם ניגוד עניינים, ובאשר למילוי השאלון על ידו – היועמ”ש יכריע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות