בלון תבערה ליד גן ילדים • הגננת: “פינינו אותם ושרנו שיר המעלות”

בלון תבערה ששוגר נחת בחצר של גן ילדים במושב תקומה בשדות נגב - בזמן שהילדים היו בחצר • הגננת: "הסתכלתי לשמיים, ופתאום ראיתי שנפל לנו בחצר משהו עם עשן ובוער, ישר הבנתי מה קרה - ותוך 15 שניות היינו בממ"ד" • נתניהו: "אנחנו במערכה ויש בה חילופי מהלומות"
חיים טוויל
ה' אב התשע"ח / 17.07.2018 17:57

בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה נחת היום (שלישי) בגן ילדים במושב תקומה בשדות נגב – בזמן שהילדים, בני חמש, היו בחצר.

הגננת הכניסה את הילדים לגן והזעיקה כוחות כיבוי. לא היו נפגעים.

הגננת, בת שבע ברוכי, שהתראיינה לחדשות עשר, סיפרה: “הסתכלתי לשמיים, ופתאום ראיתי שנפל לנו בחצר משהו עם עשן ובוער, ישר הבנתי מה קרה, ותוך 15 שניות היינו בממ”ד, פינינו את כולם, אמרנו שיר המעלות, ואנחנו בטוחים שממשלת ישראל עושה הכל כדי להגן עלינו”.

לרן בנימיני ויגאל גואטה בתכנית ‘כאן הערב’ ברשת ב’ היא סיפרה: “ישבנו בחצר וראינו משהו נופל מהשמיים וזה לא היה בלון, זה היה כמו גחל כזה עם עשן ואש. זה היה כמה מטרים מהילדים. עשינו המון תרגולים, לכן הילדים ידעו מה לעשות – כולם נכנסו לממ”ד בתוך 15 שניות, ומיד הגיע קצין הביטחון. זו פעם ראשונה שאני רואה את זה, אנחנו מרגישים בטוחים”.

היא הוסיפה: “ההורים היו רגועים, לא היה פה משהו מסוכן במיוחד. אני כל בוקר באה בשמחה ואהבה לגן ולא חוששת. יש לנו את הממשלה שלנו שדואגת לנו והכול בסדר. אני מחר באה בכיף לגן”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה, בעקבות ההסלמה הביטחונית בדרום. גם שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף בהערכת המצב.

נתניהו שיבח את תושבי הדרום ואת “הנחישות האזרחית שלהם” – ואמר: “אנחנו במערכה ויש בה חילופי מהלומות. צה”ל ערוך לכל תרחיש”.

ראש הממשלה הוסיף: “אני מאמין שאנחנו עושים את הדברים הנכונים. כדאי שיתחילו לשים לב לא רק למה שאנחנו אומרים אלא גם למה שאנחנו עושים”.

ליברמן הבהיר כי אסור שמדיניות ביטחון תהיה מענה ללחץ פוליטי או תקשורתי.

“אנחנו פועלים גם בעוצמה וגם בחוכמה”, אמר שר הבטחון. “מה שנחוץ לנו היום זה קור רוח ועצבים מברזל ולא סטופר ביד והיסטריה תקשורתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות