סיפור שמכה גלים: 9 חודשים אחרי הברכה בהתוועדות נולדה בת • צפו

יוסף גרינבוים
|
ה' אב התשע"ח / 17.07.2018 17:22
אל התוועדות חסידית שנערכה בסוכות בחצרו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל בניו יורק, נכנס חסיד ואמר לנוכחים: קיבלתי תשובה ב’אגרות קודש’ להשתתף בהתוועדות ולבקש ברכה לילדים • השבוע הוא שיגר מייל עם הבשורה

פתגם של האדמו”ר הזקן, בעל התניא והשולחן ערוך, מייסד חסידות חב”ד  אומר: “מה שהתוועדות חסידית יכולה לפעול, אפילו מלאך מיכאל אינו יכול”.

התממשות של הפתגם הזה בכה ביממה האחרונה גלים בחב”ד: בחג הסוכות האחרון בחצר המרכז העולמי של חב”ד בניו יורק-770, התקיימה בסוכה סמוכה התוועדות חסידית של אברכים ובחורים עם המשפיע הרב מענדל גורביץ’ מישיבת ‘אור שמחה’.

אל הסוכה נכנס י’ א’, חסיד מאחת החסידויות, ואמר לנוכחים כי הגיע להתוועדות, משום שביקש ב’איגרות קודש’ של הרבי מליובאוויטש זצ”ל ברכה לילדים – והתשובה שקיבל הייתה: שישתתף בהתוועדות ויבקש ברכה מהמשתתפים.

משתתפי ההתוועדות בירכו אותו והכהנים מבין המשתתפים ערכו לו ‘ברכת כהנים’.

אמש, כתשעה חודשים אחרי, קיבל אחד המשתתפים בהתוועדות מייל מאותו חסיד – בו כתב:

“שלום רב,

ב”ה נולדה לי בת למזל טוב… אם אפשר נא להודיע לחברים שהשתתפו בהתוועדות חול המועד סוכות עם הברכת כהנים. תודה רבה!

ואם אפשר לשלוח לי עוד פעם הקליפ של ברכת כהנים”.

אפי כהן, אחד המשתתפים – הימני בסרטון –  מספר לחרדים 10: “הוא נכנס להתוועדות, ישב 10 דקות והוא היה נראה די מוזר בנוף, כיוון שזו הייתה התוועדות של ישיבת הבוכרים – ‘אור שמחה’.

“אז שאלנו אותו מאיפה הוא ומה הוא עושה כאן – והוא סיפר שהוא נשוי כמה שנים ואין לו ילדים. הוא נכנס ל-770 לבקש ברכה ב’אגרות קודש’ וקיבלתי תשובה מהרבי ללכת להתוועדות הקרובה ולבקש ברכה לילדים. לא יודע בדיוק את הלשון.

“ברגע ששמענו את זה, כמובן שבירכנו אותו ‘ברכת כוהנים’, ואת זה אפשר לראות בסרטון”.

צפו: