מקלב: בשביל מה צריך עכשיו את חוק הלאום? נותן כוח לבית המשפט

הח"כ מדגל התורה הזהיר מפני מעורבות הרפורמים בניסוח החוק: "הם רוצים אחיזה גם בארץ" • לאור דרישת ח"כ מקלב לתקן גם חקיקות משנה בנושא השבת - הופץ הלילה לחברי הוועדה נוסח חדש ומתוקן
אריה ריבקינד
ה' אב התשע"ח / 17.07.2018 10:18

ח”כ אורי מקלב התייחס בנאום במליאת הכנסת לחוק הלאום המתגבש לקראת הצבעה במליאת הכנסת והזהיר מפני מעורבות הרפורמים בניסוח החוק.

“אם ישונה הסעיף בחוק הלאום המורה כי פעילות המדינה לחיזוק הזיקה למדינה תהיה אך ורק בתפוצות – נצא למלחמת חורמה נגד החוק”, אמר מקלב. “לא ניתן לשנות את הסעיף החשוב הזה”.

מקלב טען כי הרפורמים מבקשים לשנות את הסעיף הזה כדי לפגוע ביהדות. “כל הפעילות של הרפורמים סביב חוק הלאום הפציעה פתאום רק בעקבות התיקון של המפלגות החרדיות לסעיף המורה כי פעילות המדינה לחיזוק הזיקה למדינה תהיה בתפוצות. הם רוצים אחיזה גם בארץ. הם רוצים לשנות את הסטטוס קוו בישראל”.

הוא הוסיף:  “אנחנו מאבדים את השיח לגבי חוק הלאום. כולנו ישבנו שעות בוועדות הכנסת, קואליציה ואופוזיציה, והעברנו חוקים לטובת הציבור, חוקים לטובת הצרכנים חוקים כאלה שיסייעו לציבור, אך מה שתופס את סדר היום כאן הם אותם החוקים התקשורתיים יותר.

”בשביל מה צריך את זה עכשיו? אין מהות בחוק הזה שכל כולו נותן כוח לבית המשפט שיגבר על חוקים אחרים שכבר קיימים”.

בתוך כך, לאור דרישת ח”כ מקלב בוועדה המשותפת לחוק הלאום אתמול לתקן את סעיף 10 לחוק הלאום, כך שיכלול גם חקיקות משנה בנושא השבת, הופץ הלילה לחברי הוועדה נוסח חדש ומתוקן לדיון בוועדה הבוקר.

הוועדה המשותפת לחוק הלאום דחתה הבוקר את ההסתייגויות לסעיף 7 החדש ואת בקשות הרביזיה על כל סעיפי החוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות