טראמפ קרץ בתחילת הפגישה עם פוטין ואמר: “העולם רוצה שנסתדר”

שני המנהיגים נפגשים בהלסינקי וצפויים לדון בין היתר על איראן, סוריה, אוקראינה והנשק הגרעיני • מול המצלמות: נשיא ארה"ב קרץ לנשיא רוסיה בפתח המפגש ביניהם
נתן פרל
ד' אב התשע"ח / 16.07.2018 18:21

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגשו היום (שני) בהלסינקי, בירת פינלנד, לפגישה מדינית – לראשונה מאז נבחר טראמפ לתפקידו.

בפתח פגישתם, בנוכחות כלי התקשורת, קרץ טראמפ לפוטין – ואמר: “אני רוצה לברך אותך על מונדיאל נהדר, אחד מהטובים אי פעם, לפי מה שאומרים לי – וגם על הביצועים של הנבחרת שלך. ראיתי חלק גדול מזה והמשחקים היו נהדרים. זה בוצע בצורה נפלאה”.

טראמפ הוסיף ואמר: “יש לנו הרבה דברים חשובים לדבר עליהם: מסחר, טילים, על סין – על חברנו המשותף, הנשיא שי. לדעתי יש לנו הזדמנויות נהדרות ביחד, כשתי מדינות, אשר למען האמת, לא הסתדרנו כל כך טוב בשנים האחרונות, אבל אני חושב שבסופו של דבר תהיה לנו מערכת יחסים נהדרת אני חושב שלהסתדר עם רוסיה זה דבר טוב ולא רע. העולם רוצה לראות אותנו מסתדרים.

“אנחנו שתי המעצמות הגרעיניות הגדולות, ביחד יש לנו 90% מארסנל הנשק הגרעיני, וזה דבר רע ולא דבר טוב, וזה אחד הנושאים שנדבר עליו”.

פוטין אמר לנשיא האמריקני: “זה הזמן לדבר על יחסי מוסקבה-וושינגטון”. הוא הוסיף כי על שני המנהיגים לדבר על נושאים בינלאומיים השנויים במחלוקת: “יש מספיק כאלה בשביל שנתחיל לשים לב אליהם”, אמר.

לפני הפגישה טראמפ צייץ כי היחסים בין ארה”ב לבין רוסיה מצויים בנקודת שפל חסרת תקדים, בגלל קודמיו בתפקיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות