בנט על ההדלפה: זו חרפה, דורש פוליגרף • גמליאל נגד: ”צעד מסוכן”

יו"ר הבית היהודי טוען שההדלפה מישיבת הקבינט אתמול על העימות בינו לבין הרמטכ"ל נועדה לפגוע באיזנקוט ובו, ודורש מראש הממשלה לערוך בדיקת פוליגרף לאיתור המדליף
אריה ריבקינד
ד' אב התשע"ח / 16.07.2018 15:09

יו”ר הבית היהודי וחבר הקבינט נפתלי בנט סיפר על ההתרחשות אתמול סביב הדיווח בחדשות 2 על הדלפה העימות בינו לבין הרמטכ”ל בישיבת הקבינט.

“אתמול בשעה 18:10, בעודי צופה במונדיאל במתנ״ס שדרות, הדובר שלי קיבל טלפון מכתב ערוץ 2 עם סטנוגרמה מדויקת מתוך הקבינט אתמול. זוהי הדלפה שנועדה לפגוע ברמטכ”ל ובי”, אומר בנט.

לדבריו, “זוהי חרפה. כך לא ניתן לעבוד. ביקשתי מראש הממשלה לערוך אחת ולתמיד בדיקת פוליגרף למשתתפי הישיבה. אני הראשון שמוכן להתייצב לבדיקה, כך גם שרים נוספים שכבר הסכימו”.

לעומתו,  השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל הביעה היום את התנגדותה לשימוש בבדיקות פוליגרף בקרב חברי הקבינט המדיני ביטחוני.

“ביטחון המדינה”, אמרה השרה גמליאל, “נמצא בראש סדר העדיפויות הלאומי שלנו, וחזקה על כל נבחר ונבחרת ציבור שכך רואה את הדברים. הולכים כאן רחוק מידי, השימוש בפוליגרף בקרב חברי הקבינט כדבר שבשגרה הוא צעד מסוכן שיהפוך לכלי ניגוח פוליטי”.

לדבריה, “הדבר יזהם את תהליכי קבלת ההחלטות ועלול לפגוע בביטחון המדינה”.

גמליאל הוסיפה: “אם לא סומכים על חבר או חברת קבינט, שיפטרו אותם. בדיקות פוליגרף הן הבעת חוסר אמון בתהליך הדמוקרטי, במסגרתו הציבור בוחר את מנהיגיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות