לפיד לבג”ץ: לא לתת ארכה לחוק הגיוס. מה יש לדחות? מה לא ברור?

יו"ר יש עתיד מתנגד לבקשת נתניהו וליברמן להעניק עוד שבעה חודשי ארכה לחוק הגיוס: "זו עוד כניעה מבישה לחרדים. היה להם מספיק זמן. כל יום שעובר קורה רק דבר אחד: לא מגייסים חרדים, וחרדים לא יוצאים לעבודה"
אריה ריבקינד
ד' אב התשע"ח / 16.07.2018 13:43

מפלגת יש עתיד הגישה הבוקר (שני) לבג”ץ את התנגדותה לבקשת הממשלה להעניק לה עוד ארכה לחקיקת חוק הגיוס החדש, ולדחות את מועד פקיעתו של החוק הקיים בשבעה חודשים.

יו”ר המפלגה לפיד אמר: “אחרי שנתניהו ביקש מצה”ל ומשרד הביטחון לכתוב את חוק הגיוס, הוא שוב נכנע לחרדים. מה יש לדחות? מה לא ברור? צה”ל כתב את החוק הזה. הרמטכ”ל חתם עליו. יש עתיד הגישה היום לבג”ץ עתירה נגדית. אין שום הצדקה לדחות. זו עוד כניעה מבישה לחרדים. היה להם מספיק זמן. כל יום שעובר קורה רק דבר אחד: לא מגייסים חרדים, וחרדים לא יוצאים לעבודה”.

בהתנגדות לבקשת המדינה נכתב: “מפלגת יש עתיד רואה חשיבות עצומה במציאת פתרון ללא דיחוי שיוביל לגיוס תלמידי הישיבות. בכל הכבוד, בקשת המשיבים לקבלת ארכה אינה ‘מוצא אחרון של ממש’ כפי שמנמקת המדינה, שהרי אין כל מניעה להמשיך בהליכי החקיקה במהלך פגרת הכנסת, לבטח לאור חשיבות הסוגיה”.

עוד נאמר בעמדה שהועברה לבג”ץ: “המשיבים נמנעו מלנצל את פרק הזמן הממושך אשר ניתן לשם הסדרת הסוגיה. הריטואל לפיו המשיבים ממתינים ל’דקה האחרונה’ ומציבים את בית המשפט הנכבד בפני עובדה מוגמרת – אינו ראוי ואף אינו מוצדק. כאמור, הצעת החוק זוכה לרוב מקרב חברי הכנסת.

“יתר על כן, המתווה העומד על הפרק כולל ממילא ‘שנת היערכות’, ועל כן הוא מותיר די זמן לכל הגורמים הרלוונטיים לפעול לשם מימושו הלכה למעשה. לאור העובדה שנותרו חודשיים להשלמת חקיקה אשר עברה בקריאה ראשונה, אין כל הצדקה לבקשה למתן ארכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות