“סכנה איומה”: אייכלר ‘עשה סיבוב’ על הגב של חבריו מיהדות התורה

ח''כ ישראל אייכלר מזהיר את חברי הכנסת מיהדות התורה מתמיכה בחוק הלאום ה"מסוכן" - ומתדרך את יעקב ליצמן ומשה גפני כיצד עליהם לנהוג
אריה ריבקינד
ד' אב התשע"ח / 16.07.2018 13:18

ח”כ ישראל אייכלר מתקשה לפגוש את חבריו מיהדות התורה? איבד את מספרי הטלפון שלהם? לא משתתף בישיבות סיעה? כנראה שכל התשובות נכונות.

אחרת קשה להבין מדוע הוא נאלץ לשגר להם היום (שני) מכתב, אותו מיהר לשלוח כמובן לכלי התקשורת, בו הזהיר אותם מתמיכה בחוק הלאום, אותו הגדיר ”חוק מסוכן” שייפגע בציבור החרדי.

במכתב כותב אייכלר: ”אבקש להביא בפניכם את המלכודת הטמונה בחוק מסוכן זה. עצם קיומו של חוק יסוד המעביר את מאבקי דת ומדינה מהכנסת לבג”ץ מהווה סכנה איומה לציבור החרדי”.

לטענתו, ”מכוח חוק הלאום יוכל בג”ץ לקבוע בעתיד מהו ‘לאום’, מהו ‘עם’, ומהו ‘יהודי’. השופטים יוכלו לפסול כל חוק העומד בסתירה לפרשנותם הסובייקטיבית בענייני דת ומדינה’.

לדבריו, מי שיצביע בעד חוק הלאום “יישא באחריות לתוצאות במשך עשרות שנים. עלינו לזכור כי לציבור החרדי יש נציגות בכנסת ובעיריות, אין לו נציגים במערכת המשפט שיתמודד עם פרשנות הבג”ץ”.

אייכלר מוסיף ומתדרך את חבריו כיצד עליהם לנהוג: ”אבקשכם להתייעץ עם גדולי התורה לפני ההצבעה על החוק ולא לקחת על עצמכם את האחריות ההיסטורית למכשולים הסמויים בחוק הלאום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות