ליברמן: עשה סיבוב על גב הרמטכ”ל • הבית היהודי: “אתה חלש ונבוך”

ליברמן תקף את שר החינוך: "פוליטיקאי שעושה סיבוב על גבו של רמטכ"ל זה דבר שהוא הכי מגעיל" • הבית היהודי השיבו: "בנט מוכן להיות הראשון שיתייצב לפוליגרף, השאלה אם ליברמן יהיה השני"
אריה ריבקינד
ד' אב התשע"ח / 16.07.2018 11:52

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף הבוקר (שני) את שר החינוך נפתלי בנט, בלי להזכירו בשמו, ואמר: “פוליטיקאי שעושה סיבוב על גבו של רמטכ”ל זה דבר שהוא הכי מגעיל”.

בתגובה לדברים תקפו בבית היהודי את שר הביטחון: “ליברמן הוא שר ביטחון חלש, נבוך ושקוף. עדיף שיתמקד במיגור הטרור בדרום”.

“בנט פנה לראש הממשלה לבצע פוליגרף על ההדלפה אמש, ומוכן להיות הראשון שיתייצב, השאלה אם ליברמן יהיה השני”, ציינו בבית היהודי.

בישראל ביתנו הגיבו בחזרה ואמרו: “צר לנו שבעיצומה של לחימה, כששר הביטחון פועל להשבת השקט והביטחון, שר החינוך ומפלגתו החלו את מערכת הבחירות בקמפיין פוליטי להכפשת הרמטכ״ל ומערכת הביטחון. מפלגת ישראל ביתנו קוראת לבנט להתמקד בהכנת מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים ובשיפור התוצאות של תלמידי ישראל”.

שר האוצר משה כחלון, גיבה היום בראיון לרשת ב’ את הרמטכ”ל, ברקע המתיחות בקבינט המדיני-ביטחוני בין הדרג המקצועי לדרג הנבחר, ואמר כי הוא סומך על מקצועיותו ועל ערכיו.

“הרמטכ”ל הוא מקצועי, לא זקוק לכותרות, אין לו בוחרים והוא לא צריך לרצות בסיס מצביעים”, אמר כחלון. “הוא פועל באפס ציניות ובצורה עניינית. השתתפתי ושמעתי את כל הדיון בקבינט. אני גאה ברמטכ”ל ובערכים שלו. וסומך עליו”, הוסיף.

 בחדשות הערוץ השני דווח אמש כי בישיבה שנערכה אתמולבקריה בתל אביב, נרשם עימות בין  בנט לרמטכ”ל גדי איזנקוט.

על פי הדיווח,  בנט תהה: “מדוע לא לירות בכל מי שיורה נשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות? אין כל מניעה משפטית. למה לירות ליד ולא בהן? מדובר במחבלים לכל דבר”.

הרמטכ”ל השיב: “אני לא חושב שלירות בנערים וילדים שלפעמים הם אלה שמשגרים את הבלונים והעפיפונים זה נכון”.

בנט שאל: “ואם מדובר בבוגר שמזוהה כבוגר?”

הרמטכ”ל תהה: “אתה מציע להפיל פצצה ממטוס על חוליות משגרי עפיפונים ובלונים?”

בנט השיב: “כן” – והרמטכ”ל ענה לו: “זה נוגד את עמדתי המבצעית והערכית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות