“המחבל ישב וחייך” • רק 14 שנות מאסר על הדקירה של נירית זמורה

המחבל יפצה את זמורה, אותה פצע קשה, בחצי מיליון ש''ח • עו"ד חיים בלייכר, שמלווה את המשפחה: "רק לראות את החיוך של המחבל כששמע את שנות המאסר בפועל היה כדי להבין את גודל המחדל"
חיים טוויל
ד' אב התשע"ח / 16.07.2018 11:09

בית המשפט הצבאי גזר היום (שני) עונש של 14 שנות מאסר על המחבל חמזה פאיז, שדקר ופצע קשה את נירית זמורה בפיגוע דקירה בגוש עציון בחודש אוקטובר 2015.

המחבל הורשע בעבירה של גרימת חבלה בכוונה מחמירה, אך זוכה מעבירה של ניסיון רצח.

בית המשפט הצבאי קבע עם זאת כי המחבל יפצה את זמורה בחצי מיליון ש”ח.

במהלך הקראת גזר הדין ישב המחבל וחייך.

הפיגוע הקשה אירע לפני כשנתיים וחצי. המחבל הגיע אל זמורה בריצה כשבידו סכין ודקר אותה במגרש המכוניות, תוך שקרא קריאות “אללה אכבר”. זמורה נפצעה קשה ופונתה לבית החולים.

במהלך המשפט זוכה המחבל מניסיון לרצח והורשע רק בגרימת חבלה, כיוון שהסכין נשברה במהלך הדקירה ולפי השופטים לא ניתן להוכיח שכוונת המחבל הייתה לרצוח.

עו”ד חיים בלייכר, שמלווה את המשפחה: “רק לראות את החיוך של המחבל כששמע את שנות המאסר בפועל היה כדי להבין את גודל המחדל ואת חוסר ההרתעה”.

לדבריו, “בעקבות תחשיב הנזק שהוגש אכן נפסקו פיצויים מעבר לפיצויים הפליליים הרגילים, אך עדיין לא פיצויים שמשקפים בכלל את הנזק האמתי. כאמור בפסיקות קודמות, לבית משפט צבאי יש הסמכות לפסוק פיצויים נזקיים, ועל כן תמוה מדוע לא טרחו השופטים לפסוק פיצויים הקרובים לשיעור הנזק גם על דרך האומדנא”.

במסגרת ההליך הוגש על ידי עו”ד בלייכר תחשיב של הנזק אותו גרם המחבל לזמורה, על סך כחמישה מליון ש”ח. התחשיב כולל חישוב של פגיעה בה, כאב וסבל ופיצוי עונשי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בית משפט?
    16/07/2018 11:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. להקיא