יוסל גוטניק: “כשביבי יעזוב, אילת שקד צריכה להנהיג את הליכוד”

אריה ריבקינד
|
ד' אב התשע"ח / 16.07.2018 10:50
יוסף גוטניק בראיון לעיתון ‘ג’רוזלם פוסט’: “לבנט אין שום סיכוי להיהפך לראש ממשלה, והוא יכול לכהן כשר החוץ. הוא צריך לזוז הצדה ולא להיות אנוכי” • יו”ר הבית היהודי: “בליכוד רוצים לתת לשקד תדמית של חתרנית שנותנת סכין בגב. זה לא יקרה, הם לא מכירים את איילת, היא לא כזאת”

יוסף גוטניק, מי שהיה אחד הגורמים שעמדו מאחורי קמפיין ‘נתניהו טוב ליהודים’ בבחירות 96′, אומר בראיון שהעניק לגיל הופמן ב’ג’רוזלם פוסט’ כי הוא רוצה לראות את שרת המשפטים איילת שקד בתפקיד ראש הממשלה – לאחר עידן נתניהו.

“אני מאוד שמח לתמוך בה כיורשתו של ביבי. כששביבי יעזוב, היא צריכה להנהיג את הליכוד”, אמר גוטניק בראיון.

לדבריו, בנט צריך לאפשר לשקד לקבל את ההנהגה, לטענתו, בשל היכולת שלה להיבחר על פניו. “הוא צריך לזוז הצדה ולא להיות אנוכי”.

את תמיכתו בשקד מסביר גוטניק כי מדובר במהלך “לטובת שלמות הארץ והעולם היהודי, מכיוון שלו עצמו [-בנט] אין שום סיכוי להיהפך לראש ממשלה, והוא יכול לכהן כשר החוץ”.

גוטניק אמר עוד בראיון כי בחר את שקד בזכות הדעות הימניות שלה, מנהיגותה, יכולתה לאחד את הישראלים כחילונים שמכבדים את הדת, ומשום שהוא מאמין שהגיע הזמן שישראל תקבל ראש ממשלה שנייה אחרי גולדה מאיר.

לפי הדיווח, כדי להשיג את מטרתו, גוטניק הציע בחשאי לשקד לעזוב את בית יהודי ולהצטרף לליכוד. הוא כתב לה לפני שבוע, ואמר לה ש”הגיע הזמן לעשות את השינוי”.

בתוך כך,  יו”ר הבית היהודי האשים הבוקר (שני), בראיון לגלי צה”ל, את הליכוד בניסיון ליצור פילוג במפלגה, על ידי יצירת תדמית של “חתרנית” לשרת המשפטים וחברת הסיעה איילת שקד.

“אני מאוד גאה באיילת, היא עושה עבודה טוב מאוד, לכן דרשתי את תיק המשפטים מנתניהו, הוא לא רצה לתת לנו, עבור איילת כי היא באמת מעולה. יש ניסיון בקרב ידידינו במפלגה הגדולה יותר, רוצים לתת לה תווית של חתרנות או סכין בגב”, אמר.

בנט הוסיף: “זה לא יקרה, הם לא מכירים את איילת, היא לא כזאת. אנחנו ננסה למנף את זה למנדטים לבית היהודי. אם יהיו לנו 8 מנדטים בלבד, נחזור לימי שחרור 1,000 מחבלים ולימי אקטיביזם שיפוטי ואף אחד לא רוצה לחזור לשם”.

לפני יותר משבוע אמר ח”כ דוד ביטן: “אם שקד תתמודד בפריימריז בליכוד, היא תזכה במקום הראשון”. כשביטן נשאל על ידי המראיין האם לפי דעתו, שרת המשפטים תוכל לנצח את שרת התרבות מירי רגב. הוא השיב: “כן, את כל מי שירוץ. גם גדעון סער וישראל כ”ץ”.

מסקר מיוחד שנערך עבור ‘מעריב־סופהשבוע’ בשבוע האחרון על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס, עלה כי השרה איילת  שקד היא כיום הפוליטיקאית הפופולרית ביותר בישראל – אחרי ראש הממשלה.

על פי הסקר, אם שקד תעמוד בראשות הליכוד היא תקבל בבחירות 33 מנדטים, בדיוק אותו מספר מנדטים שהליכוד מקבל בראשות נתניהו.