צפו: נפרסה ‘כיפת ברזל’ בגוש-דן • הקבינט הנחה: להגיב על כל עפיפון

על פי ההנחיה, תהיה תגובה זהה לכל מקרה של תקיפה ברקטה, עפיפון או בלון תבערה - והיא תכלול תקיפה ישירה של המשגרים, ולא בסמוך • במקרה שהמשגרים זוהו כילדים - הם לא יתקפו ישירות • צה''ל תגבר את כיפת ברזל בגוש דן והדרום, והתבצע גיוס מילואים נקודתי להגנה האווירית
חיים טוויל
ג' אב התשע"ח / 15.07.2018 17:51

חברי הקבינט המדיני ביטחוני התכנסו היום (ראשון) לדון בהסלמה בדרום, והחליטו: ישראל תגיב צבאית לכל עפיפון או בלון תבערה שישוגר.

על פי ההנחייה, תהיה תגובה צבאית זהה לכל מקרה של תקיפה באמצעות רקטה, שיגור עפיפון או בלון תבערה והיא תכלול תקיפה ישירה של המשגרים, ולא בסמוך אליהם.

עם זאת, הוחלט שלא לתקוף ישירות במקרה שהמשגרים זוהו כילדים.

ההנחייה לדרג הצבאי מגיעה בעקבות יממה של אש בדרום, במהלכה שוגרו יותר מ-200 רקטות לעבר ישראל.

במקביל, דובר צה”ל הודיע כי “בהתאם להערכת המצב, תגבר צה״ל את סוללות כיפת ברזל במרחב גוש דן והדרום. כמו כן, התבצע גיוס מילואים נקודתי לתגבור מערך ההגנה האווירית”.

דובר צה”ל הוסיף: “צה”ל נחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל וערוך למגוון תרחישים שילכו ויתעצמו על-פי הערכת המצב והצורך המבצעי”.

בישיבת הקבינט השתתפו הרמטכ”ל גדי איזנקוט, ראש השב”כ נדב ארגמן וראש אגף המודיעין האלוף הרצי הלוי.

השרים ביקשו בעיקר לשמוע את דעתם של ראשי מערכת הביטחון בנוגע להחרפת התגובה לטרור העפיפונים והבלונים. בסקירה התברר כי צה”ל קיבל אישור להחריף את תגובתו ואף פעל בצורה זו.

לפי דיווח בערוץ 7, שר הביטחון ניצל את ההזדמנות כדי למתוח ביקורת על השרים נפתלי בנט וישראל כ”ץ שהתראיינו היום לכלי התקשורת והביעו את מחאתם אל מול דרך הפעולה של צה”ל נגד טרור העפיפונים.

הוא דרש מהשניים שלא ימתחו ביקורת פומבית על הצבא, הממשלה ועל ראש הממשלה נתניהו.

לפי הדיווח, שרים אחרים תהו מה כוללת הפסקת האש שהושגה בגבול עזה מול חמאס ושמעו הבהרות לפיהן בסיכומים הקשורים לנצירת האש, דובר על הפסקה הדרגתית שתהפוך בתוך ימים לסיום מוחלט של שיגור בלוני ועפיפוני התבערה לשטח ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה,  כי ישראל לא הסכימה לאשר את הסכם הפסקת האש ללא התחייבות לחדול משיגור עפיפוני התבערה.

“צה”ל הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן”, אמר ראש הממשלה. “במהלך השבת פגענו בחמאס באופן משמעותי וקשה. המדיניות שלנו ברורה – מי שפוגע בנו אנו פוגעים בו ובעוצמה רבה, זה מה שעשינו אתמול. צה”ל הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן. אני מקווה שהם קלטו את המסר, אם לא, הם יקלטו אותו בהמשך”.

נתניהו הוסיף: “שמעתי שאומרים שישראל הסכימה להפסקת אש שתאפשר את המשך טרור האש של העפיפונים והבלונים – זה לא נכון. איננו מוכנים לקבל שום התקפות נגדנו ונגיב בהתאם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות