“המכה הקשה ביותר מצוק איתן”: צה”ל תקף עשרות יעדים ברצועה

על רקע ההסלמה בדרום קיים ראש הממשלה התייעצויות שוטפות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון: דובר צה"ל: "ההישגים והתקיפות היו משמעותיות מאוד. מרבית המפקדים של חמאס מתחבאים מתחת לקרקע ועוד לא עלו כדי להבין מה קרה"
חיים טוויל
ג' אב התשע"ח / 14.07.2018 21:09

בעקבות הירי המאסיבי מעזה תקף צה”ל ברחבי הרצועה עשרות מטרות צבאיות של חמאס.

בין השאר הותקפו מפקדת גדוד ובה שטחי אימונים ללוחמה בשטח בנוי, מחסנים לאחסנת אמצעי לחימה, מתחמי אימונים, חמ”לים ומשרדים, ומנהרות היקפיות.

דובר צה”ל, תא”ל רונן מנליס, פירט היום (שבת) על המתקפות שביצע צה”ל ביממה האחרונה – והבהיר כי הצבא ערוך לכל תרחיש: “בשלב הזה מוקדם לדבר על מבצע גדול למרות שאנחנו מוכנים וערוכים למגוון רחב של תרחישים עם יכולות הגנה והתקפה רחבות. ב-24 השעות האחרונות תקפנו בצורה הרחבה ביותר מאז צוק איתן – גם בכמות, גם בסוג המטרות וגם בתזמון המטרות”.

לדבריו, “ההישגים שהושגו היו משמעותיים – תקפנו שתי מנהרות היקפיות עליהן עבד חמאס מזה מספר חודשים, תקפנו את מפקדת הגדוד של גדוד בית לאהיא – השמדנו את כל מפקדת הגדוד. למעלה מ-20 מטרות בתוך מפקדת הגדוד, חמ”לים תשתית קרקע, משרדים ומחסנים לוגיסטיים. תקפנו מבנה רב קומות בשאטי ששימש כמתקן אימונים של חמאס ותקפנו מספר מחסני אמל”ח כולל אמל”ח רגיש של הארגון”.

“ההישגים והתקיפות היו משמעותיות מאוד, חמאס אפילו לא מבין מה קרה לו”, הבהיר מנליס. “מרבית המפקדים של חמאס מתחבאים מתחת לקרקע ועוד לא עלו כדי להבין מה קרה ואיזה הישגים יש.

“חמאס יורה ירי שצריך להיפסק אבל רובו מיורט על ידי כיפת ברזל ונופל בשטחים פתוחים. אנחנו עושים הרבה מאמצים כדי להקטין את היעילות שלו. אין הנחיה בצה”ל לא לפגוע במחבלים בצד השני – אלא להפך”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בעקבות ההסלמה בדרום התייעצויות שוטפות עם שר הביטחון, הרמטכ”ל ובכירי מערכת הביטחון.

בניין הופצץ בעזה
מבנה רב קומות במחנה הפליטים שאטי שהופגז. צילום: דובר צהל

בהתייעצויות הוחלט על פעילות תקיפה מול התוקפנות מעזה ונמסר כי ישראל תגביר את העוצמה ככל שיידרש.

המסר שהועבר הוא שישראל הנחיתה על חמאס עד כה את המכה הקשה ביותר מאז מבצע צוק איתן, לפני ארבע שנים.

רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים אף הוא הערכת מצב באוגדת עזה בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים נוספים. בהערכת המצב הוצגה פעילות הכוחות ומוכנותם להגברת עוצמת הצעדים המבצעים ככל שיידרש.

“צה”ל פועל כנגד פעילות הטרור המובלת על ידי ארגון הטרור חמאס במרחב הגדר, נגד שיגורים על יישובי הדרום וטרור האש”, נמסר בהודעה מטעם דובר צה”ל.

עוד צוין: “צה”ל יגביר את עוצמת תקיפותו ברצועה ככל שיידרש. נמשיך לפועל לשיפור המציאות הביטחונית ולחיזוק תחושת הביטחון של תושבי הדרום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תקיפת צהל
    14/07/2018 21:43
    וחזי
  1. צריך לעשות סוף לכל הטיפות או הכמיות ששלוחים אחד ולתמיד קצת פחות יתחשבות ולסיים לצמיתות