סקר ‘מעריב’: אם שקד בראשות הליכוד – היא מקבלת 33 מנדטים

הסקר קובע: שרת המשפטים היא הפוליטיקאית הפופולרית בישראל, אחרי ראש הממשלה • אם תעמוד בראשות מפלגת השלטון, היא תוכל להקים קואליציה בת 73 מנדטים
אריה ריבקינד
א' אב התשע"ח / 13.07.2018 11:09

מסקר מיוחד שנערך עבור ‘מעריב־סופהשבוע’ על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס, בראשות מנחם לזר באמצעות panel4all, עולה כי השרה איילת  שקד היא כיום הפוליטיקאית הפופולרית ביותר בישראל – אחרי ראש הממשלה.

על פי הסקר, אם שקד תעמוד בראשות הליכוד היא תקבל בבחירות 33 מנדטים, בדיוק אותו מספר מנדטים שהליכוד מקבל בראשות נתניהו.

אחריה – יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 18 מנדטים; המחנה הציוני בראשות אבי גבאי מתרסקת ומשתווה למספר המנדטים של הרשימה המשותפת, בראשות איימן עודה – 11 מנדטים כל אחת.

הבית היהודי מקבלת 8 מנדטים, לעומת 9 שתקבל בראשות היו”ר הנוכחי נפתלי בנט. נראה כי עזיבתה של שקד לליכוד תחזק דווקא את המרכיב החרדי בקרב מצביעי הבית היהודי.

הסקר בדק גם אפשרות של התמודדות ראש בראש של הליכוד בראשות איילת שקד נגד העבודה בראשות הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ.

במקרה כזה: הליכוד יורד בסקר בשני מנדטים – ל־31, בעוד המחנה הציוני בראשות בני גנץ מזנקת לעמדת המפלגה השנייה בגודלה, עם 24 מנדטים – מספר זהה למה שיש לה בכנסת הנוכחית.

על פי תרחיש זה, יש עתיד מקבלת 13 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת 11 מנדטים, הבית היהודי בראשות בנט עם 8 מנדטים, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן – 8.

מרצ בראשות תמר זנדברג מקבלת בתרחיש הזה 6 מנדטים.

בהמשך צועדות שלוש מפלגות שלכל אחת מהן 5 מנדטים: ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, כולנו בראשות כחלון ומפלגה חדשה בראשות אורלי לוי־אבקסיס. סוגרת את הרשימה ש”ס בראשות אריה דרעי עם 4 מנדטים בלבד.

מבחינת הגושים: איילת שקד עם 33 מנדטים בראשות הליכוד, כשבראש המחנה הציוני עומד גבאי, יכולה להקים בנקל קואליציה על בסיס 73 מנדטים בהשתתפות הבית היהודי, יהדות התורה, כולנו, ישראל ביתנו, אורלי לוי־אבקסיס וש”ס.

כשגנץ נגדה שקד יכולה להרכיב קואליציה צרה יותר, בת 68 מנדטים, על אותו בסיס של מפלגות גוש ימין־חרדים.

הסקר בדק שתי אפשרויות נוספות:

בחירות לכנסת בהרכב המפלגתי הרגיל, כשהליכוד בראשות נתניהו והמחנה הציוני בראשות גבאי, ואפשרות שנייה של התמודדות ראש בראש של נתניהו בראשות הליכוד וגנץ בראשות העבודה.

לפי התרחיש הראשון:

הליכוד בראשות נתניהו מובילה עם 33 מנדטים; יש עתיד בראשות לפיד במקום השני עם 18 מנדטים; המחנה הציוני בראשות גבאי הרחק מאחור – עם 11 מנדטים, כמו הרשימה המשותפת בראשות עודה.

הבית היהודי בראשות בנט מקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה – 8, מרצ וכולנו – 7 כל אחת, ישראל ביתנו בראשות ליברמן – 6, מפלגת אורלי לוי־אבקסיס – 6, וש”ס בראשות דרעי – 4 בלבד.

וזאת מפת המנדטים על פי התרחיש השני – נתניהו מול גנץ:

הליכוד בראשות נתניהו – 32 מנדטים, העבודה בראשות גנץ – 22 מנדטים (לעומת 24 שהוא מקבל מול הליכוד בראשות שקד), יש עתיד – 13, הרשימה המשותפת – 11, הבית היהודי בראשות בנט – 9, יהדות התורה – 8, מרצ – 6, ישראל ביתנו – 5, כולנו – 5, מפלגת אורלי לוי־אבקסיס – 5, וש”ס – 4.

הסקר נערך ביום רביעי השבוע, 11 ביולי, בהשתתפות 578 חברים בפאנל הפוליטי של Panell4all לביצוע מחקרים באינטרנט.

הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד, מגיל 18 ומעלה, וטעות הדגימה המרבית היא 4.3%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות