ראש הארגון נפגש עם החשודים במקווה באומן ושם הורה להם לחסל

כתב אישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע נגד החשודים ברצח המזעזע של גרושת עד מדינה לעיני ילדיה, מגולל את אחורי הקלעים של מסע ההרג - ואת קשירת הקשר לרציחתו של בעלה לשעבר, שתוכננה במקווה שליד ציונו של רבי נחמן באומן
חיים טוויל
א' אב התשע"ח / 13.07.2018 01:11

כתב אישום שהוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בפרשת הרצח של דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס, שנרצחה בהתנקשות לפני שנתיים וחצי לנגד עיני ילדיה – מגולל את אחורי הקלעים של הרצח שטלטל את העולם התחתון בישראל וזעזע את הציבור, כמו ביצוע ההתנקשות בבעלה לשעבר טל, שנרצח בדצמבר 2017.

מכתב האישום עולה כי יניב (ניבי) זגורי החליט להרוג את טל קורקוס, הוריו וגרושתו עם שחרורו ממאסר, כנקמה על עדותם בתיק שהתנהל נגדו, ומפרט את המניעים והמהלכים שלטענת הפרקליטות ביצע יחד עם ‘חייליו’, כדי להוציא את ביצוע מעשי הרצח אל הפועל.

לפי כתב באישום, יניב זגורי הועמד לדין יחד עם אחרים בשנת 2008 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ועיקר הראיות נגדו היו עדותו של עד המדינה טל קורקוס שהיה יד ימינו של זגורי, אבל העיד נגדו.

זגורי נשפט אז לשבע שנות מאסר.

על פי כתב האישום הנוכחי, לאחר שחרורו ממאסר, גמלה בליבו ההחלטה לגרום למותם של טל, דבורה הירש והוריו של טל, כנקמה על כך שתמכו בהחלטה של טל להפליל את זגורי ובעצמם העידו נגדו, וזאת במטרה להרתיע אחרים מלהעיד נגדו בעתיד.

בכתב האישום מפורט, בין היתר, על קשירת הקשר לרצח טל קורקוס, סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב:

חודשיים לאחר הרצח של דבורה הירש, זגורי המשיך לפעול לחיסול של קורקוס.  זגורי, נטען בכתב האישום, הורה לאחד מאנשיו להיפגש עם מ’ כדי להוציא לפועל את הרצח.

איטל אמר ל-מ’ כי עליהם ל”שמח את החבר” בכך ששניהם יפעלו יחדיו במטרה לגרום למותו של טל. מ’ ניסה להתחמק והשיב כי מדובר בעיתוי לא מתאים, שכן עקב הרצח של דבורה הוא חזר בו מנכונותו ליטול חלק בפעילות מסוג זה.

על הרקע הזה, זגורי דרש ש-מ’ יגיע בדחיפות לפגוש אותו באומן שבאוקראינה, שם הוא שהה באותה העת.

ואכן, ב-22 יוני 2016 הגיע מ’ עם חברים נוספים לאומן ובסמוך להגעתו פגש את זגורי במתחם הקבר של רבי נחמן.

השניים טבלו יחד במקווה שבמתחם הקבר, ובמעמד זה זגורי דרש פרטים על חקירתו של מ’ במשטרה בעקבות הרצח של דבורה הירש, הזהיר אותו שלא “יעשה טעות” בחקירה ואף איים עליו במרומז שייפגע בו אם יעשה כן.

בסיום הטבילה זגורי הורה ל-מ’ לחזור ולפעול כדי לרצוח את טל.

מ’ לא השיב ובהמשך חזר לישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נוסעים לאומן
    13/07/2018 08:50
    יעקב
  1. נוסעים לאומן על מנת לקדש את הרצח-יהודים טובים