נתניהו רותח: שגריר האיחוד שכנע ח”כים להצביע נגד חוק הלאום

נתן פרל
|
א' אב התשע"ח / 12.07.2018 21:48
באיחוד האירופי ניסו להשפיע על החקיקה של חוק הלאום • בשיחות אזהרה עם ח”כים – אמר שגריר האיחוד: “החוק יפגע במעמד ישראל” • נתניהו, בתגובה, זימן אותו לשיחת נזיפה – וישקול תגובה קשה יותר

ראש הממשלה בנימין נתניהו זועם הערב (חמישי) על האיחוד האירופי, לאחר ששגריר האיחוד בישראל, עמנואל ז’ופרה, שוחח עם חברי כנסת מהליכוד המעורבים בהליכי חקיקת חוק הלאום – והביע בפניהם את ההתנגדות הנחרצת של האיחוד לחקיקה.

“לא די בזה שהאיחוד האירופי מממן עמותות שחותרות נגד מדינת ישראל ומממנות בנייה בלתי חוקית, כעת הוא מתערב בחקיקה ישראלית”,   הגיב נתניהו להתערבות השגריר. “כנראה שאינם מבינים שישראל היא מדינה ריבונית”.

במקביל, הורה ראש הממשלה למנכ”ל משרד החוץ לזמן לשיחת נזיפה את השגריר.

נתניהו שוקל לנקוט בצעדים נוספים כדי להבהיר לאיחוד את הכעס הרב השורר בישראל מהניסיונות להשפיע על החלטות פנימיות של מדינה ריבונית.

על פי הדיווח בחדשות 2, שגריר האיחוד הפציר בחברי הכנסת , רובם מהקואליציה, להעניק תשומת לב מיוחדת לסעיף 7ב’ בחוק הלאום המתיר הקמת יישובים ליהודים בלבד.

הוא אף טען בפני אחד הח”כים: “החוק מרחיק את ישראל מהנורמות המקובלות במדינות הדמוקרטיות. החקיקה נודפת ריח גזעני, מפלה קבוצות ובמיוחד את ערביי ישראל ופוגעת בערכים שמדינת ישראל מנסה להקרין”.

לפי הדיווח בחדשות 2, מי שלחץ על האיחוד האירופי להתערב בחוק אלו הם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. הם לא רק נפגשו עם נציגים באיחוד במטה בבריסל, אלא גם המשיכו את הלחץ במדינות כמו בלגיה וצרפת, וגם כאן בישראל בפגישות עם נציגים בכירים של האיחוד.

במשלחת האירופית לישראל מסרו בתגובה לפרסום: “לא נתייחס לשיחות פרטיות שהשגריר מקיים באופן שגרתי במסגרת עבודתו עם מגוון בני שיח בשורה של נושאים”.