תיק 4000 קרס. לא הייתה תקשורת טובה ולא היו הקלות

עו"ד עמית חדד, מפרקליטיו ראש הממשלה, מעריך בריאיון לכאן רשת ב' כי תיק בזק ייסגר - וכי משני צדי המשוואה הוא אינו קיים • טוען: נתניהו קיבל תקשורת איומה בוואלה בשבוע הקריטי שלפני הבחירות • על התארכות החקירה: לא פעם זה קרה לא בגלל זמינות אלא צרכים של המשטרה
חרדים 10
כ"ט תמוז התשע"ח / 12.07.2018 14:29

עו”ד עמית חדד, מפרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אומר כי תיק 4000 – קרס.

בריאיון שהעניק לתמר אלמוג ומרדכי גילת בכאן רשת ב’, אמר עו”ד חדד כי התזה שכולם מדברים עליה, גורסת שהייתה עסקת שוחד – “אתה תיתן לי תקשורת טובה ואני אתן לך הקלות רגולטוריות. מסתבר שלא הייתה תקשורת טובה ולא היו הקלות רגולטוריות. אנחנו מאמינים שהתיק ייסגר. הוא קרס. משני צדי המשוואה הוא לא קיים”.

לדברי חדד, כשבודקים את הנתונים הקשים בשבוע שלפני בחירות 2015, בזמן שאותו הוא מגדיר כקריטי ביותר, ושבהן הזכייה של נתניהו הייתה בגדר פנטזיה – “באותו פרק זמן ראש הממשלה קיבל בוואלה תקשורת איומה. באותו זמן ראש השב”כ הופיע שם בכותרת ראשית ואמר נתניהו נכשל ומתחמק מאחריות. ראש המוסד אמר בכותרת ראשית שנתניהו פוגע בביטחון ישראל. התקשורת החיובית כמעט ולא הייתה”.

חדד ציין כי לאחר הבחירות ראש הממשלה ומי שהיה בעלי בזק, שאול אלוביץ’, לא נפגשו. “גם הדבר הזה קרס”.

אחד החשדות שעלו מהחקירה היה שמנכ”ל משרד התקשורת פוטר כדי להכניס לתפקידו את מקורבו של ראש הממשלה, שלמה פילבר, על מנת שזה יאשר את העסקה הטובה לשאול אלוביץ’.

על כך השיב עו”ד חדד: “כשנכנס שר חדש למשרד הוא מפטר את המנכ”ל. זה מנוסח עד כדי כך שהיועץ המשפטי לממשלה מתייחס לכך בהנחיה שלו וקובע שיש נוהג שמפטרים מנכ”ל, כשנכנס שר חדש. זה קורה ב99.9% מהמקרים”.

לדבריו, פילבר לא אמר בעדותו שהייתה עסקה. “בחלק הזה של אישור העסקה לא מדובר בגחמה. מדובר בתהליך שמתחיל ב-2012 וכל פעם מבשיל בו חלק אחר. ב-2014 הרשות להגבלים עסקיים אישרה לבטל את עסקת בזק – יס. ב-2015 המועצה לכבלים והלוויין גם אישרה את העסקה. ב-2015 ראש הממשלה קיבל המלצה מהיועצת המשפטית של משרד התקשורת לחתום על האישור הזה.

“כשהיועץ המשפטי אומר לך לעשות משהו, אפילו אם אתה שר או ראש הממשלה, אתה שואל את עצמך איפה העט? כדי לחתום כמה שיותר מהר. זה מה שקרה”.

באשר להימשכות החקירות אמר חדד: “אנחנו מניחים שלראש הממשלה יש רק את החקירות האלה. זו הנחה שמתעלמת ממורכבות תפקידו והנושאים הרבים שבהם הוא עוסק. הרבה פעמים זה לא בגלל זמינות אלא בגלל צרכים של המשטרה.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקרוב בזק תתבע את המדינה
    12/07/2018 14:44
    אייל
  1. משרד התקשורת הקשה בכוונה על בזק
    כל אחד יודע שלא היו הקלות אלא להיפך

  2. מיליארד ₪ לאלוביץ
    13/07/2018 19:45
    משה
  3. נתניהו כפה על הדרג המקצועי אישור העברת הכסף מחברה ציבורית לחברה פרטית של ידידו. המנכ”ל שהתנגד פוטר בטלפון ושלמה פילבר מונה לתפקיד ( עד מדינה בתיק) והפך את משרד התקשורת למשרת נרצע של אלוביץ.
    את התמורה גבה ניר חפץ שהעביר הוראות וספינים לאתר וואלה כדי לוודא כיסוי חיובי לנתניהו.
    חבורת נוכלים וגזלנים.