סקר מקור ראשון: נתניהו ויאיר לפיד מתחזקים, גבאי קורס ל-11 מנדטים

התמיכה בחוק הגיוס דווקא חיזקה את יאיר לפיד • 'המחנה הציוני' והרשימה המשותפת – מאבדות כוח ומצטמקות ל-11 מנדטים • ש"ס מגרדת את אחוז החסימה ועומדת על ארבעה מנדטים
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשע"ח / 12.07.2018 13:11

מסקר מיוחד שיפורסם מחר (שישי) ב’מקור ראשון’ עולה, כי הליכוד ממשיך להוביל את מפת המנדטים.

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר ‘מאגר מוחות’, אם הבחירות היו מתקיימות היום ‘יש עתיד’ הייתה המפלגה השנייה בגודלה עם 20 מנדטים, בעוד המחנה הציוני קורסת ל-11 מנדטים בלבד.

על פי ממצאי הסקר, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו מגדילה את כוחה ל-33 מנדטים. אחריה ‘יש עתיד’ של יאיר לפיד מתחזקת ביחס לסקרים האחרונים ומתייצבת כמפלגה השנייה בגודלה עם 20 מנדטים – ונראה כי תמיכתו של לפיד בחוק הגיוס, לא פגעה בו אלקטורלית.

מנגד, שתי המפלגות האחרות של מחנה השמאל – ‘המחנה הציוני’ והרשימה המשותפת – מאבדות כוח ומצטמקות ל-11 מנדטים, ירידה של 13 מנדטים לאבי גבאי, ושני מנדטים לערבים.

מרצ נשארת עם חמישה מנדטים.

מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט מציגה התחזקות ועולה ל-10 מנדטים. לעומת זאת שר האוצר משה כחלון מאבד שלושה מנדטים ומקבל 7 בלבד.

‘ישראל ביתנו’ שומרת על כוחה עם 6 מנדטים וכך גם המפלגה שטרם קמה של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס – שמקבלת 6 מנדטים.

ש”ס מגרדת את אחוז החסימה ועומדת על ארבעה מנדטים. לעומת זאת, יהדות התורה עולה במנדט אחד – לשבעה מנדטים.

הסקר נערך בשיטה של סקר משולב: אינטרנטי (באמצעות פאנל קיים רב-משתמשים) וטלפוני, באמצעות שאלון מובנה בתחילת חודש יולי 2018, בקרב מדגם הסתברותי של 514 משיבים המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת (גילאי 18 ומעלה) בישראל. המדגם מאפשר הסקת מסקנות ברמת ביטחון של 95% עם טעות דגימה של פלוס/מינוס 4.3% (ביחס לאומדנים השונים).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות