דרמה בבימ”ש: הקטין מפרשת דומא שוחרר למעצר בית אחרי שלש שנים

בית המשפט המחוזי בלוד הורה על שחרור הקטין למעצר בית עם איזוק אלקטרוני ופיקוח • הפרקליטות הגישה בקשת עיכוב ביצוע להחלטה ושוקלת לערער
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשע"ח / 12.07.2018 12:14

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל הבוקר (חמישי) את בקשת עו”ד עדי קידר מארגון חוננו ועו”ד ציון אמיר, אשר מייצגים את הקטין בתיק דומא – והורה על שחרורו למעצר בית עם איזוק אלקטרוני ופיקוח.

השופט עמי קובו החליט כי הקטין ישהה במעצר בית מלא בפיקוח מפקחים ועם איזוק אלקטרוני. כמו כן הוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ.

השחרור יעוכב עד יום ראשון, לאחר שהפרקליטות הגישה בקשת עיכוב ביצוע להחלטה ושוקלת לערער  לבימ”ש העליון.

לפני כחודש קבע בית המשפט המחוזי בלוד כי הודאות שני הנאשמים בפרשת ההצתה בדומא, בה נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה קבילות ברובן, למעט אלה שנגבו ב”אמצעים מיוחדים” או עינויים.

עמירם בן אוליאל הוא הנאשם המרכזי, ומיוחסות לו שלוש עבירות רצח בגין השלכת בקבוק תבערה לחדר השינה של המשפחה הפלסטינית, בכוונה תחילה לגרום למוות. עוד מיוחסות לו שתי עבירות ניסיון רצח, עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

הקטין מואשם בקשירת קשר לביצוע רצח, אך לא ברצח עצמו. נטען שלא יצא לבסוף כדי לבצע את המעשה, אבל היה מעורב בתכנון.

בנוסף מיוחסים לו שישה אישומים בגין ביצוע שורה של עבירות הצתה במקומות נוספים ועבירות נוספות.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו: “טוב מאוחר מלעולם לא. אנו את החלק הזה של המאבק סיימנו בהצלחה. אני רוצה להזכיר – הציבור עוד לא נחשף לקמצוץ ממה שהתרחש בתיק הזה והעובדה שהמדינה לא מכבדת, לא לומדת ולא מיישמת את מה שנאמר בהכרעת הדין זה מצער מאד.

“אני חושב שהשלב הבא זה לנהל את התיק כאשר הקטין משוחרר, תביא לחשיפת מלוא הדברים בפרשה שאני מאמין שיביאו להחלטות המשלימות ויביאו את הפרשה לסיומה המלא”.

משפט, דומא

בבית המשפט. צילום: Miriam Alster/Flash90

עו”ד ציון אמיר: “תחושה של סיפוק מעצם ההחלטה, שבסופו של דבר מאפשרת את שחרורו של הקטין לתנאים מגבילים, אבל לבית. מה שיותר חשוב בעניינו זה האמירות של בית המשפט שניתח את חומר החקירה ודיבר על הפגיעה בזכויותיו הבסיסיות והחוקתיות של הקטין במהלך חקירתו – ואלה דברים חשובים בעניינו. כנגזרת מכך, האמירה הברורה של בימ”ש שהתשתית הראיתית ביחס למעורבות שלו באישומים החמורים התכרסמה לחלוטין ובזה יש בשורה גדולה.

“עמדת המדינה גם ברגע הזה, גם אחרי החלטה ארוכה ומנומקת, גם לאחר מעצר חסר תקדים של קרוב ל-3 שנים של קטין שלא הורשע, היא עמדה בלתי צודקת וקשה מאד בעניינו. אנו מאמינים ומעריכים שההחלטה תישאר על כנה. אנו בדרך הנכונה כדי שהאמת תצא לאור ושיתברר שהקטין לא פשע ולא חטא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה עוול - מי יחזיר לילד הזה את השנים האבודות האלה
    12/07/2018 13:02
    תרוה ב.
  1. מדינה רודפת אזרחיה מסיבות פוליטיות. איפה הזעקה? למה אבירי זכטיות האדם לא אמרו דבר לפני 3 שנים ובמהלכן.