“הישג מתמשך של ישראל”: נתניהו ופוטין נפגשו ודנו על איראן • צפו

ראש הממשלה נפגש עם נשיא רוסיה פוטין לדיון על המתרחש במזרח התיכון: "דעתנו ידועה שאיראן צריכה לעזוב את סוריה, זה לא דבר חדש עבורך" • פוטין: היחסים בין המדינות נמצאים בכיוון חיובי
נתן פרל
כ"ט תמוז התשע"ח / 11.07.2018 21:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (רביעי) בקרמלין שבמוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

השניים עסקו בפגישה בעיקר בהתבססות האיראנית בסוריה ובדרכים של רוסיה לסייע לישראל.

ראש הממשלה אמר לאחר הפגישה: “שימור חופש הפעולה של ישראל והבטחתו זה הישג מתמשך של ישראל. אנחנו פועלים במקום מאוד צפוף ולא רק שלא מתנגשים עם הרוסים, אלא מתאמים בין הצבאות”.

הוא הוסיף: “אנחנו רואים איראנים ואת חיזבאללה ואנחנו פועלים נגדם”.

לפי דיווח ב’כאן’, גורמים בישראל אמרו לאחר הפגישה כי רוסיה פועלת להוצאת כוחות איראניים בקרבת הגבול עם ישראל. “יש אינטרסים הן לישראל והן לרוסיה בהתפתחויות השונות בסוריה – ויש ניסיון למצוא את המכנה המשותף בין המדינות”.

בתחילת הפגישה נתניהו פנה למארחו ואמר: “כל ביקור כזה זו הזדמנות בינינו לפעול במשותף לנסות לייצב את המצב באזורנו ולהגביר את הביטחון ולהגביר את היציבות. ברור שהמוקד שלנו זה על סוריה ועל איראן. דעתנו ידועה שאיראן צריכה לעזוב את סוריה, זה לא דבר חדש עבורך”.

הוא התייחס לסיכול חדירת המל”ט הסורי אחר הצהריים. “לפני כמה שעות כלי טיס סורי חדר לשטח האווירי של ישראל. אנחנו יירטנו אותו ואנחנו נמשיך לפעול בתקיפות נגד כל זליגה וכל חדירה לשטחה האווירי או הקרקעי של ישראל. אנחנו מצפים שכולם יכבדו את הריבונות הזאת ושסוריה תשמור בקפדנות על הסכמי ההפרדה”.

נתניהו הוסיף:  “שיתוף הפעולה בינינו הוא מרכיב מרכזי במניעת התלקחות והידרדרות של מצבים כאלה ואחרים, ולכן אני רוצה להודות לך על האפשרות לשוחח בעניינים אלה וכמובן בכל עניין אחר”.

פוטין מצדו ציין כי היחסים הצבאיים והכלכליים בין רוסיה וישראל מתקדמים באופן חיובי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות