נתניהו נכנע: המדינה תבקש מבג”צ דחייה למשך חצי שנה

אמסלם יבקש מבג"ץ ארכה של חצי שנה כדי לפתור המחלוקות • למרות שנתניהו תיכנן להעביר את החוק עוד לפני תום מושב הקיץ, הוא נסוג מאחר שלא היה בטוח כי 'דגל התורה' וש"ס יישארו בקואליציה, אחרי פרישת סגן שר הבריאות • הושגו הבנות בין ראשי הסיעות החרדיות
אריה ריבקינד
כ"ח תמוז התשע"ח / 11.07.2018 20:12

יו”ר הקואליציה ח”כ דודי אמסלם, העומד בראש הוועדה המיוחדת להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבות, העביר היום (רביעי) למזכיר הממשלה צחי ברוורמן מסמך עדכון על ההתקדמות הכנת חוק הגיוס החדש לקראת קריאה שנייה ושלישית, לצד לוחות הזמנים.

במכתב למזכיר הממשלה ביקש אמסלם לפנות לבית המשפט העליון לצורך קבלת ההארכה. משמעות הדבר היא כי שעבודת הוועדה המיוחדת העוסקת בנושא בכנסת תוקפא ותחודש בעתיד – אחרי שתתקבל תשובת בג”ץ.

אמסלם שיגר את המכתב, לאחר שהוא וראש הממשלה החליטו כי חוק הגיוס החדש לא יעלה להצבעה במושב הקיץ של הכנסת.

לפי הסיכום בין השניים, תוגש לבג”ץ בקשה להעניק ארכה של חצי שנה.

גורם בקואליציה אומר, כי בקשת המדינה מבג”צ תוגש ביום שני הקרוב, מתוך מטרה לדחות את המשך הדיונים על החוק עד לסוף המושב החורף של הכנסת או עד לאחר הבחירות הבאות.

תוקף החוק אמור לפוג בחודש ספטמבר. במידה ובג”ץ לא יעניק דחייה, יפקע תוקפו של חוק הגיוס עוד לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת.

בכך נכנע נתניהו, למעשה, לאולטימטום שהציב סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהודיע אתמול לראש הממשלה כי “אם בג”ץ לא יאריך את תוקפו של חוק הגיוס עד סוף שבוע הבא – אפרוש מתפקידי”.

גורם בכיר בליכוד אומר הערב לחרדים 10, כי למרות שבתחילה תיכנן ראש הממשלה להעביר את החוק עוד לפני תום מושב הקיץ, הוא נסוג בו מאחר שלא היה בטוח כי דגל התורה וש”ס יישארו בקואליציה לאחר פרישת סגן שר הבריאות.

במקביל, גורם בכיר ביהדות התורה אומר הערב לחרדים 10, כי הושגו הבנות בין משה גפני ואריה דרעי עם יעקב ליצמן.

כפי שדווח בחרדים 10, גורם בסביבת סגן שר הבריאות אמר בתחילת השבוע כי “לכאורה ישנה הסכמה בין נתניהו לליצמן שלא לקדם את חקירת החוק במושב הקיץ”.

ביום שני, במהלך שיחה עם כתבים בכנסת, העריך יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין כי חוק הגיוס לא יעבור בקריאה שנייה ושלישית עד לסוף המושב הנוכחי – וזאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה, שהכריז השבוע שבכוונתו להעביר את החוק עד לסיום המושב.

אתמול אמר בכיר בליכוד לחרדים 10, לאחר שהיה בטוח כי דגל התורה וש”ס לא יפרשו מהממשלה, במידה והחוק יעבור בשבוע הקרוב: “אנחנו נעביר את החוק. אם אגודת ישראל רוצים לפרוש – שיפרשו. הסתדרנו עם קואליציה של 61 ח”כים, נסתדר גם עם 62. היינו כבר 61 ואז היו פחות איומים מצד ח”כים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות