בשל בדיקה עם רוסיה: המל”ט היה באוויר 15 דק’ לפני שיורט

טיל פטריוט שוגר לעבר כלי טיס בלתי מאויש שעבר דרך ירדן בטרם חדר לישראל - והפיל אותו דרומית לכנרת • ארבעה מטוסי קרב ושני מסוקים הוקפצו • דו"צ: "מרגע זיהוי המל"ט הסורי הייתה לנו שליטה מבצעית מלאה בתנועה שלו. בדקנו עם הרוסים האם זה מזל"ט שלהם כדי למנוע חיכוך"
חיים טוויל
כ"ח תמוז התשע"ח / 11.07.2018 18:13

כלי הטיס הסורי שחדר אחר הצהרים (רביעי) לישראל שהה באוויר 15 דקות – עד שיורט באמצעות טיל פטריוט.

לפי דובר צה”ל, פגישתו הצפויה של ראש הממשלה עם נשיא רוסיה השהתה את ההחלטה. “בדקנו עם הרוסים האם זה מזל”ט שלהם כדי למנוע חיכוך”, סיפר תא”ל רונן מנליס בתידרוך לכתבים.

כלי הטיס, שחלקיו נפלו בחלק הדרומי של הכנרת, ככל הנראה לא היה חמוש.

לפי התדרוך, טרם ברור אם הכלי, שהגיע לישראל מירדן דרך משולש הגבולות – חדר במתכוון, או שמדובר בטעות בניווט, ונבחנת האפשרות שהסורים ביצעו פעולת הסחה.

דובר צה”ל הדגיש, כי למרות העובדה שכלי הטיס הבלתי מאויש יורט 10 קילומטרים בתוך שטח ישראל – צה”ל שלט במצב בכל רגע נתון.

“זיהינו כלי טיס לא מאויש טס לאזור החיץ. מדובר במל”ט סורי שמשמש לאיסוף מודיעין, שחדר לעומק של 9.6 ק”מ בשטח ישראל ועבר דרך ירדן.

“מרגע זיהוי המל”ט הסורי הייתה לנו שליטה מבצעית מלאה בתנועה שלו. כוחותינו ביצעו מספר פעולות הגנתיות, והיה תיאום מול הרוסים לאורך האירוע על מנת למנוע חיכוך, וברגע שהיו את התנאים האופטימליים יירטנו והשמדנו אותו”, אמר מנליס.

לדבריו, מרגע הזיהוי “הוקפצו רביעיית מטוסי קרב ושני מסוקים כאשר במקביל הכינו את סוללת הפטריוט ששיגרה טיל אחד מאזור צפת שפגע ויירט את הכלי”.

זמן קצר לאחר היירוט, ביקשה המשטרה מכל כלי השיט הנמצאים באגם הכנרת לצאת מהמים בשל פעילות מבצעית. “ציבור הימאים מתבקש להישמע להוראות כוחות הביטחון”, נכתב בהודעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות