עו”ד אמיר על פניית ביבי ליועמ”ש: “המכתב נשען על בסיס עובדתי”

חרדים 10
|
כ"ח תמוז התשע"ח / 11.07.2018 15:36
עורך הדין ציון אמיר הגיב בתוכניתו של אראל סג”ל ב-103fm לבקשת הזוג נתניהו לבחון את התנהלותו של ניצב רוני ריטמן בטענה שהחקירה נגדם מזוהמת: “המכתב הוא גם רציני אך גם צריך להתייחס אליו בזהירות”

הפרקליט הפלילי, מהבכירים במדינת ישראל, עורך הדין ציון אמיר, התייחס הבוקר (רביעי) בתוכניתו של אראל סג”ל ב-103fm למכתב ששלחו ראש הממשלה ורעייתו שרה ליועץ המשפטי לממשלה, לאחר פרסום התמלילים מחקירתו של מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן, שטען בפני חוקריו כי הזוג נתניהו קשור לתפירת התיק נגדו.

“המכתב הוא גם רציני, אך גם צריך להתייחס אליו בזהירות”, אמר אמיר. “עלינו להיזהר לא ליפול לתיאוריות קונספירציה כי בסוף לא ייקחו אותנו ברצינות.

“המכתב הזה נשען על בסיס עובדתי מאוד מוצק. אם כתב עיתון ‘הארץ’ פרסם תמלילים יש להניח שהם נכונים ומדויקים, קרי שרוני ריטמן חשב שהקריירה שלו עלולה להסתיים בגלל מזימה של נתניהו שביסודה בני הזוג תפרו לו תיק ושלחו את אותה קצינה כדי לפגוע בקריירה שלו.

“אם כך הם פני הדברים, והמפכ”ל יודע מזה – זה דבר מאוד קשה דרמטי שלא ניתן להשאיר אותו ללא טיפול ומבלי לקבל החלטות, תוך חשיבה להזיז את ריטמן מהטיפול בתיק”.

אראל סג”ל תהה: מילא ריטמן בחקירתו, אבל המפכ”ל ידע את הדברים והמשיך? שמעת את המפכ”ל מדבר על חוקרים פרטיים. ראינו את החוקרים? פגשנו אותם? הביאו לנו הוכחה לקיומם?

ציון אמיר הסביר שאם רוצים לעשות דברים- יש לבצע אותם עד הסוף כדי לראות למה התכוון המשורר.

“בהנחה שאלה פני הדברים אז אי אפשר להפריז בחומרת הדברים. מדובר בליקוי מאורות גדול מאוד. החשש הגדול הוא מפני משוא פנים בחקירה, פגיעה מראית העין, הפרדה של כללי מנהל תקין ומצב של ניגוד עניינים חריף שפוגע באמון הציבור במערכות. כל אלו צריכים להדיר שינה מעיני הממונים. לא צריך לחוקק שום חוקים ותקנות כי יש חוקים שמטפלים בכשלים הללו אך מישהו צריך לפעול ולרצות לטפל בזה”.