“היזהרו בלשונכם, כבדו כל היהודים באשר הם”: הרצוג בנאום פרידה

יו"ר האופוזיציה,שיסיים את תפקידו בעוד כשבועיים, נשא היום את נאומו הרשמי האחרון במליאת הכנסת: "הבינו והפנימו כי כל מילה שנאמרת כאן עלולה להבעיר אש זרה בעמינו לשווא"
אריה ריבקינד
כ"ח תמוז התשע"ח / 11.07.2018 15:21

יו”ר האופוזיציה, יצחק בוז’י הרצוג, שיסיים את תפקידו בעוד כשבועיים וייכנס לתפקידו כיו”ר הסוכנות היהודית, נשא היום (רביעי) את נאומו הרשמי האחרון במליאת הכנסת כיו”ר האופוזיציה.

בסיום נאומו, במסגרת הדיון המיוחד לציון יום ז’בוטינסקי – אמר הרצוג: “ייתכנו כמובן עוד דיונים סוערים עד פרישתי בסוף החודש מן הכנסת, אך זהו נאומי הרשמי האחרון מעל בימה זו בעת הזו.

“חמש עשרה שנים אני פועל במליאה הזו ובכנסת ישראל למען עמי, מולדתי ותנועתי. מתוכן כחמש שנים אני משמש כראש האופוזיציה בכנסת – תפקיד חשוב מאין כמוהו בדמוקרטיה שלנו, בהשמעת קול אחר בוויכוחים הפנימיים שבתוכנו.

“נהניתי מכל רגע. פניי מועדות כעת לשירות העם והמדינה בזירה חשובה, מאתגרת ומרתקת בצומת דרכים גורלי בהיסטוריה של העם היהודי. היה זה ז’בוטינסקי שכתב ללא הרף על סכנת אבדן הזהות היהודית, על סכנת אבדן ההמשכיות של בני ובנות עמנו, ועל סכנת הפילוג המאיימת על עמינו.

“וכאז כן עתה – האתגרים דומים אך שונים. אני אכנס לכהונתי החדשה כיו”ר הסוכנות היהודית לישראל מתוך תחושת שליחות עמוקה”.

הרצוג הוסיף:  “אני פונה אליכם חברות וחברי הכנסת – הבינו והעריכו הן את גודלו של עם ישראל בתפוצות והן את קטנו היחסי של העם היהודי בקרב העמים. העריכו והבינו מה שכתב ז’בוטינסקי על העם היהודי ודרכיו. העריכו והבינו את קיומן של ‘ירושלים’ ו’בבל’ ואת הצורך בדיאלוג בין שתי הקהילות הגדולות ישראל וצפון אמריקה. הבינו והפנימו כי כל מילה שנאמרת כאן עלולה להבעיר אש זרה בעמינו לשווא.

“כבדו את העולים. היזהרו בלשונכם, כבדו את כל היהודים באשר הם. כולם בני ובנות עמינו. אין לנו את הפריבילגיה הזו ובל נשכח את גודלם של האסונות שפקדו את עמינו. אלפי שנות גלות קיווינו לעצמאות מדינית. ז’בוטינסקי ייחל אליה ועדיה לא הגיעה. זכינו לחיות במדינת הלאום של העם היהודי בעצמאות וביטחון – הרבה מאוד בזכות העם היהודי הפזור בכל מושבותיו. זוהי אחריות עצומה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות