“סכום כסף גדול”: כך פעלה רשת הברחת סמים של צעירים חרדים

כתב אישום הוגש כנגד שני צעירים חרדים מבית שמש ובני ברק, בעוד השותף השלישי נמלט מהארץ • חשודים כי ייבאו כ-6 ק"ג קוקאין מאוקראינה ובלגיה • השידול, הכספים, המזוודות עם הדופן הכפולה, העסקאות המוצפנות ב'טלגרם' - והמעקב אחר המזוודה מבניין 'איחוד הצלה' בבני ברק
חרדים 10
כ"ח תמוז התשע"ח / 11.07.2018 14:54

חודשיים לאחר שנכד של אישיות ציבורית הואשם בהברחת חומרים מסוכנים מחו”ל, הוגש כתב אישום נגד שני צעירים חרדים המעורבים במספר מקרי ייבוא של סמים: צעיר בן 22 מבני ברק, ועקיבא א. מבית שמש.

על פי כתב האישום – אותו מגולל מיכאל פרוסמושקין באתר ‘פוסטה’ –  מתנדב בארגון ‘איחוד הצלה’, קשר קשר עם אחרים, ביניהם ברוך גור אריה השוהה בחו”ל, לייבא סמים – בעיקר קוקאין, ממדינות שונות באירופה לישראל, באמצעות בלדרים שיעבירו את הסמים לארץ במזוודות בעלות דופן כפולה, בה יוסלקו הסמים.

במסגרת הקשר, המתנדב היה אחראי על איתור וגיוס בלדרים שיטוסו למדינות באירופה, ויקבלו את מזוודות הסמים מגור אריה. בנוסף, היה על המתנדב לוודא את הגעתם הבטוחה של הבלדרים ארצה, ולדווח על כך לגור אריה – וכן לדאוג שהמזוודה מגיעה ליעדה על פי הנחיות שקיבל.

על פי האישום הראשון, שמיוחס רק למתנדב, במסגרת הקשר שנרקם בין השניים הם החליטו לייבא סמים מבלגיה.

ב-24 באפריל פנה גור אריה לנכד של אישיות ציבורית, שהוא מכר של המתנדב, והציע לו לטוס לבלגיה כדי לייבא בקבוקי אלכוהול לישראל – בתמורה ל-4,000 שקל, שמחציתם יקבל טרם הנסיעה, ואת היתרה יקבל עם חזרתו ארצה.

הצעיר, שלטענת הפרקליטות הבין שמדובר בהברחת סמים, הסכים וביקש לצרף לטיסה מכר נוסף שלו. מהחקירה עולה, כי גור אריה מימן לשני הצעירים את כרטיסי הטיסה לבלגיה, והעביר להם באמצעות פורסט 4,000 שקל.

השניים טסו לבלגיה, שם פגש הנכד אדם שזהותו אינה ידועה, וזה מסר לו מזוודה עם ארבעה בקבוקים שהכילו ארבעה ליטר קוקאין נוזלי, וחמישה קילו של אבקת קוקאין.

ב-27 באפריל נחתו השניים בנתב”ג, ונעצרו על ידי שוטרי  המכס. המתנדב, שהמתין בחוץ, ראה כי הנכד אינו יוצא, רכש מיד כרטיס טיסה ויצא מישראל.

באישום השני, שמיוחס רק לאהרון, נטען כי במהלך ספטמבר 2017 החליטו אהרון, גור אריה ואחרים לייבא סמים מבלגיה.

לשם כך הגיע אהרון לאומן שבאוקראינה, שם שוחח באמצעות הטלגרם עם גור אריה, שהציע לו לחזור ארצה דרך מדינה שלישית ולהעביר עבורו מזוודה.

בתמורה הבטיח לו “סכום כסף גדול”, אולם אהרון סירב.

כחודש לאחר מכן, כך על פי כתב האישום המתפרסם ב‘פוסטה’, לאחר מספר שיחות שכנוע מצד גור אריה, הסכים אהרון לטוס לחו”ל ולהעביר מזוודה ובתוכה סמים, תמורת 20 אלף שקל.

לאחר שקיבל מגור אריה באמצעות ‘טלגרם’ כרטיס טיסה, עלה על טיסה לאנטוורפן בבלגיה. בהגיעו לבלגיה, בהכוונת גור אריה, פגש אהרון  באדם שזהותו אינה ידועה, שהעביר לידיו את המזוודה.

ב-23 בנובמבר האחרון נחת אהרון בנתב”ג, נסע לבני ברק, ושם פגש את גור אריה והעביר לו את המזוודה.

לאחר כשבוע, יצר האחרון קשר עם אהרון ומסר לו כתובת בה החביא עבורו 20 אלף שקל עבור הנסיעה.

באישום השלישי, המיוחס לשני הנאשמים, נטען כי בחודש מאי החליטו גור אריה ואחרים לייבא סמים מאוקראינה. גור אריה שב ויצר קשר עם אהרון, וביקש ממנו להעביר עבורו פעם נוספת מזוודה ובה סמים לארץ, תמורת אותו סכום.

אהרון הסכים, ועוד באותו הערב עזב את ישראל וטס לאוקראינה.

מזוודת סמים

צילום: דוברות המשטרה

עם הגעתו, פגש את גור אריה, ובהכוונתו פגש אדם שזהותו אינה ידועה, שמסר לו מזוודה בעלת דופן כפולה, בה הוחבאו 2.78 ק”ג קוקאין.

ב-3 ביוני נחת אהרון בנתב”ג, ובהנחיית גור אריה נסע לבית מלון בירושלים.

בשלב זה, כך לפי הפרקליטות, שוחח המתנדב עם גור אריה, שעדכן אותו על נחיתתו של אהרון, ביקש ממנו להגיע לירושלים ולוודא כי אהרון אכן הגיע למלון והוא לבדו.

על פניו, נראה כי כל השלב האחרון מרגע נחיתתו, התבצע בליווי ובהנחיית המשטרה מתוך מטרה לתפוס מעורבים נוספים.

לאחר תיאום עם גור אריה, יצר המתנדב קשר עם שליח והורה לו להגיע לירושלים, לאסוף את המזוודה מאהרון, ולהשאירה בסמוך לבניין ארגון ‘איחוד הצלה’ ברחוב שלמה המלך בבני ברק, וזאת בתמורה ל-250 שקל.

מכתב האישום עולה שהמתנדב עקב אחרי השליח בדרכו מירושלים לבני ברק, והגיע גם הוא ל’איחוד הצלה’.

המתנדב השאיר את תשלום ה-250 שקלים עבור השליח במקום מסתור, נכנס אל אחד המשרדים בבניין ותצפת מהחלון, תוך שהוא מנחה את השליח היכן להניח את המזוודה.

תחילה עצרה משטרת ירושלים את אהרון. בהמשך, ב-30 ביוני, נעצר גם המתנדב.

מעצרם הוארך מעת לעת, כשבסופו של דבר אהרון שוחרר ב-14.6.18 בתנאים מגבילים, ומנגד המתנדב נשאר במעצר עד למועד הגשת כתב האישום ולאחריו – לעת עתה.

כתב האישום נגד השניים מתבסס על שורת ראיות שאספו חוקרי משטרת ירושלים, לרבות הודאות, מחקרי תקשורת, עדויות מפלילות ועוד.

לאור זאת, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו של המתנדב, המיוצג על ידי עו”ד שילה דורפמן-אלגאי, עד תום ההליכים, וכן להאריך עד תום ההליכים את התנאים המגבילים של אהרון, שמיוצג על ידי עו”ד שאול עזרא.

מעצרו של הנכד, שיוצג תחילה על ידי הסנגוריה הציבורית, הוארך עד תום ההליכים, אך כעת בעקבות כתב האישום החדש נגד שותפיו, בכוונת עו”ד ליה פלוס, המייצגת אותו, לעתור לשחרורו.

“יש בכוונת ההגנה לפנות בבקשה לקבלת חומרי החקירה החדשים שהגיעו, כאשר ללא ספק יהא בהם לחזק את גרסת החפות של מרשי בדבר אי הידיעה על המצאות הסמים במזוודה ולהוביל לשחרורו ממעצר”, ציינה פלוס בתגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות