מזהה עבירות מגובה מאות מטרים: הדרך החדשה לתפוס אתכם בכביש

אגף התנועה הכניס אמצעי חדש למלחמה בתאונות הדרכים - שכולל מצלמות איכותיות ברזולוציה גבוהה • תיעוד העבירות מתורגם לדוחות מידית תוך עצירת הנהגים, והפעלת הסנקציה מיד עם ביצוע העבירה
חיים טוויל
כ"ח תמוז התשע"ח / 11.07.2018 10:46

המאבק בתאונות הדרכים: לפעילות מבצעית באגף התנועה הוכנסו בימים אלה רחפנים המצויידים במצלמות איכותיות ברזולוצייה גבוהה, המסוגלות לזהות עבירות תנועה ממאות מטרים באוויר.

היתרון היחסי ואופן ההפעלה הביאו להכנסתו של הרחפן שנחשב לכלי יעיל, המאפשר נקודת תצפית ותיעוד ממעוף הציפור.

הרחפן, שרואה ואינו נראה, מהווה כלי הרתעתי חשוב במלחמה בעבירות מסכנות חיים ובריונות בכביש.

תיעוד העבירות המתבצע באמצעות מצלמת הרחפן, מתורגם לדו”חות באופן מיידי בשטח, תוך עצירת הנהג והפעלת הסנקציה מיד עם ביצוע העבירה.

הפעלת הרחפנים תתבצע בפריסה ארצית וכן בצירי מיקוד בהם קיים ריבוי של תאונות דרכים ונפגעים.

השוטרים שיפעילו את הרחפנים עוברים הכשרה ייחודית של מספר שבועות, הכוללת התמקצעות ושליטה בכלי, תוך מתן דגש לחוקי התעופה. בסיום ההכשרה השוטר מקבל רישיון מטיס המסמיך אותו להטיס רחפן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המשטרה עוברת פה את הגבול הסביר למדינה חופשית
    11/07/2018 11:26
    שמחה
  1. האם גוף כלשהו דן עדיין אם בכלל יש למשטרה סמכות חוקית להפעיל אמצעי כזה, או שהם נטלו לעצמם את הסמכות בלי לשאול איש? יש הבדל גדול בין שימוש ברחפנים בידי הצבא לצרכי ביטחון נגד טרור לבין שימוש על ידי המשטרה למעקב אחרי אזרחים. זה מזכיר משטרים אפלים במידה מטרידה. זה כח בלתי פרופורציונלי בידי הרשויות. יש כאן גם פרצה לשימוש לרעה שאין במצלמות מהירות רגילות ואמצעי בקרה קיימים.

    צריך לחשוב על דרכים להפיל את הרחפנים האלה מהשמים. אולי שיגור נורים, אולי EMP, או תותח מסטיק שיסתבך בלהבים, אולי רחפן עם מגנט שיצמד אליו ווריד אותו, אולי לייזר שממיס את הרחפן או מזיק למצלמה אולי שידור גלים שיפריעו לתדר של הרחפן ואולי אפילו רחפן שמתביית על הרחפן המשטרתי ומתפוצץ יחד איתו.

    לא יתכן לאפשר למשטרה לעקוב אחרי האזרחים מהשחקים בקנה מידה שכזה. היום זה דוחות תנועה, מחר מי יודע.