התפתחות דרמטית • עו”ד של עצור ברצח בתל מונד: יש חשוד שהודה

חיים טוויל
|
כ"ח תמוז התשע"ח / 11.07.2018 10:20
הבוקר ידון בית המשפט בהארכת מעצרם של קרוב וקרובת משפחה של אופירה חיים ע”ה שנרצחה בדם קר ונקברה בחצר ביתה בתל מונד • מתברר כי לפני כחודש חלק מבני המשפחה התבקשו לעזוב יחידת דיור ליד ביתה

סמוך לחצות חלה התפתחות דרמטית בחקירת רצח אופירה חיים ע”ה, שנקברה מתחת לעץ התפוז בחצר האחורית של ביתה בתל מונד, לאחר שהוכרזה כנעדרת לפני כשלושה שבועות.

שניים מהחשודים, קרובי משפחתה של הנרצחת, שנעצרו אתמול יובאו להארכת מעצר בבית המשפט,  לאחר שנמצאו סתירות בגרסאות שמסרו.

לאחד מהם, הגרוש של הנרצחת, מייחסת המשטרה את החשד לביצוע הרצח ולחשוד השני ככל הנראה קשירת קשר.

המשטרה חושדת כי הרקע לאירוע הוא סכסוך כספי. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על רוב פרטי החקירה.

עו”ד יעקב שקלאר, סניגורו של אחד מהעצורים בפרשה, טען היום (רביעי) בריאיון לקלמן-ליברמן בכאן רשת ב’: “יש חשוד שנתן הודאה במשטרה על מעשה הרצח”. למרות הדברים, במשטרה מסרו: “אין תגובה לפי שעה”.

בתוך כך, מתבררים פרטים נוספים סביב הסכסוך שהתגלע במשפחה על רקע כלכלי.

לפני כחודש, התבקשו חלק מבני המשפחה, שגרו ביחידות בבית, לסיים את מגוריהם במקום.

אחד משני החשודים המרכזיים הוביל בעצמו את החוקרים לבור שבו נמצאה גופתה של חיים.

לטענתו, הוא הבחין כי הבור כוסה לאחר עבודות גינון שביצע במקום לפני כמה ימים. תחילה הוא מסר עדות פתיחה, ועם גילוי הגופה – נעצר כחשוד.

ב’חדשות הבוקר’ ב’קשת’ שוחחו עם עורכי הדין של שניים מהנחקרים בפרשה, קרובי משפחתה של הנרצחת החשודים במעורבות במעשה המזעזע.

עו”ד קובי שקלאר מייצג את מי שחשוד כי חפר את הבור בו נמצאה גופתה של אופירה.

“יש ללקוח שלי את האליבי הכי טוב בעולם”, אמר תחילה עורך הדין, “כשהנרצחת נעלמה הוא היה בחופשה עם בת זוגו באיטליה”.

עורך הדין נשאל מדוע הלקוח שלו חפר בור בחצר הבית והשיב: “הוא חפר בור לצרכי גננות ונוי, כשהוא חזר מאיטליה הבור היה מכוסה. מה היה עומק הבור? בשלב זה אני לא יודע”.

ניב רסקין ציין כי דווח שמדובר בבור בעומק של כמה מטרים ולא בבור רדוד שנועד לכמה שתילים, ועורך הדין הגיב לכך: “הלקוח שלי הוא זה שמסר למשטרה את המידע על הבור”.

על הדיווחים לפיהם מערכת היחסים של הלקוח עם הנרצחת הייתה עכורה על רקע סכסוך כספי, הגיב עו”ד שקלאר: “הוא ובת הזוג שלו גרו ביחידת דיור ליד הבית שלה ושילמו שכירות, היחסים היו סבירים”.

רסקין הקשה על עורך הדין ושאל: אתה מבין שאם יש סכסוך כספי בין בת הזוג של הלקוח שלך לבין הנרצחת, והוא חפר את הבור, יכול להיות שהיה לו קשר לרצח, גם אם הוא היה באיטליה?

“אני מבין וזו כנראה הסיבה שהוא נעצר. יש לו חשד מי עשה את זה אבל לא נוכל לחשוף פרטים מסיבות מובנות. לדעתי, מי שכיסה את הבור הוא הרוצח וזה גם החשד של הלקוח שלי”.

את בת הזוג וקרובת משפחתה של הנרצחת מייצג עורך הדין יהלי שפרלינג, שטען בשידור: “ללקוחה שלי אין שום קשר לפרשה הזו. אנחנו רואים שמשחררים את העצורים אחד אחד ואני מאמין שגם היא תשוחרר”.

עורך הדין נשאל האם יכול להיות שהיא עזרה לטשטש ראיות לאחר הרצח, והשיב: “יש הבדל בין לעזור אחרי הרצח לבין לרצוח בת משפחה”.

רסקין התקומם מדבריו של עורך הדין והתעמת איתו: “לכסות בור שבו בת משפחה שלך קבורה לא נראה לי הרבה פחות קשה מאשר להיות הרוצח, למרות שהחוק אומר שזה לא אותו דבר. מבחינתי כבן משפחה זו מחשבה מוטרפת לחלוטין גם אם היא לא הרוצחת”. עו”ד שפרלינג השיב: “אין ספק שזה מצמרר, אבל מההתרשמות שלי ללקוחה אין קשר לרצח”.