נתניהו לאחר החקירה בביתו: “תיק 4000 לא היה ולא נברא. עלילה”

ראש הממשלה התייחס לחקירתו היום בפרשת בזק-וואלה במשך למעלה מ-4 שעות - וטען כי לא הוצגו בפניו פרטים חדשים • לדבריו, כל ההחלטות שקיבל כשר התקשורת היו מקצועיות פרקליטיו של נתניהו ליועץ המשפטי: צל כבד על החקירות, תבדוק מחדש
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשע"ח / 10.07.2018 17:23

תיק 4000: המשטרה חקרה היום (שלישי) באזהרה, במשך למעלה מארבע שעות, את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן את איש העסקים שאול אלוביץ’, לשעבר בעל השליטה בחברת בזק.

חקירת ראש הממשלה הייתה הפעם העשירית בה נחקר במעונו שבירושלים, מאז החלו חקירות ראש הממשלה.

לאחר החקירה נמסר מטעמו של ראש הממשלה נתניהו: “בפני ראש הממשלה לא הוצג היום שום דבר חדש. ראש הממשלה נתניהו מעולם לא עשה עסקה עם אלוביץ’ תמורת סיקור אוהד”.

בהודעה נמסר עוד: “להיפך, לאורך שנים ראש הממשלה נתניהו סוקר בעקביות באופן עויין באתר ‘וואלה’. סיקור שלילי זה הגיע לשיאו בשיטפון של כתבות ארסיות דווקא ערב הבחירות ב-2015, בניסיון לשכנע את הציבור להצביע נגדו. זה בדיוק פרק הזמן שבו מעלילים עליו שעשה כביכול את עסקת בזק-יס”.

בהודעה נאמר: “גם הטענה על יחס מיוחד לאלוביץ’ בעסקת בזק-יס היא מופרכת. ראש הממשלה חתם על עסקת המיזוג לאחר שורת החלטות של ועדות מקצועיות, לרבות הרשות להגבלים עסקיים ומועצת הכבלים והלוויין, ולאחר הנחייה מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התקשורת.

“אין מקרה אחד שהוצג בפני ראש הממשלה, שבו כשר תקשורת הוא לא חתם על ההמלצות של גורמי המקצוע – וכך נהג גם במקרה זה. הוא לא עשה שום שירות מיוחד לאלוביץ’. תיק 4000 לא היה ולא נברא”.

ב’כאן’ דווח לאחר החקירה, כי במקביל לחקירתם של נתניהו ואלוביץ מסרו מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו, “עדות פתוחה” במשטרה במסגרת חקירת פרשה 4000.

בתוך כך, הערב דרשו פרקליטיו של נתניהו מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבדוק מחדש את חקירות ראש הממשלה ורעייתו – זאת, לנוכח דבריו של מפקד להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן.

במכתב ששלחו עורכי הדין, יוסי כהן ויעקב וינרוט, ליועץ המשפטי לממשלה, נכתב כי על החקירות נגד משפחת נתניהו מוטל צל גדול.

“היום התברר שניצב רוני ריטמן, מי שעמד בראש חקירות ראש ממשלת ישראל ורעייתו, היה נגוע במשוא פנים, משום שהאמין שמשפחת נתניהו יזמה את התלונה שהגישה נגדו פקודתו, בגין הטרדה”, נכתב במסמך. “דבר זה מטיל צל כבד על חקירות משפחת נתניהו, וכל עניין שנבדק על ידי היחידה בראשותו ביחס לבני הזוג נתניהו, מוטל בספק. לכן, אנו מבקשים שתבדוק מחדש את החקירות הנ”ל”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות