קצין משטרת י-ם הורשע בתקיפת חרדי • עו”ד בן גביר: “מביע סיפוק”

כתב האישום נגד קצין השיטור הוגש בגין תקיפת מפגינים - במהלך הפגנות 'הפלג' ו'העדה' נגד גיוס לצה"ל • עו"ד בן גביר: "ידע כל שוטר שאסור לפגוע במפגינים וכל פגיעה כזאת תתקל בתלונות ותביעות"
חיים טוויל
כ"ז תמוז התשע"ח / 10.07.2018 14:49

בית המשפט השלום בירושלים הרשיע היום (שלישי) את קצין משטרת ירושלים עידו קציר בתקיפה.

קציר הואשם לפני מספר חודשים, כי תקף מפגינים חרדים במספר הזדמנויות במהלך הפגנות.

תחילתו של הסיפור לפני כשנה, אז תועד הקצין כשהוא הולם בחוזקה בפניו של קטין חרדי.

הקטין פנה באמצעות פרקליטו למח”ש, ובנוסף הגיש תביעה אזרחית כנגד הקצין.

בעקבות התלונה הוגש כתב אישום נגד הקצין, והיום הורשע הקצין בתקיפה.

עו”ד איתמר בן גביר: “אני מביע סיפוק מכך שכתוצאה מתלונתנו, המחלקה לחקירת שוטרים החלה בחקירת האירוע והגישה כתב אישום נגד הקצין.

“מרשי, כמובן, לא מסתפק בהרשעתו של הקצין ואנו דורשים פיצוי כספי. ידע כל שוטר שאסור לפגוע במפגינים וכל פגיעה כזאת תתקל בתלונות ותביעות”.

על פי כתב האישום, “בתאריך 17/01/2017, בשעה 19:30 או בסמוך לכך, נערכה הפגנה בכיכר השבת בירושלים, הנמצאת בצומת הרחובות ישעיהו ומלכי ישראל. בהפגנה השתתפו אנשים הנמנים על האוכלוסייה החרדית ובמהלכה נחסמו צירי התנועה.

“בתאריך ובשעה האמורים עבר במקום אלכסנדר שפירא, יליד שנת 2000, ושמע את אחד המפגינים צועק לעבר שוטר יס”מ אתיופי שהיה במקום “כושי לך הביתה”.

“הנאשם, שסבר כי המתלונן הוא זה שצעק, תפס את המתלונן והובילו למקום צדדי, שם הנאשם הכה בידו השמאלית בפניו של המתלונן, וכתוצאה מכך נפלה המגבעת מראשו של המתלונן. המתלונן הוריד את משקפיו משום שחשש כי הם יישברו, ואז הנאשם הלם בשנית בפניו של המתלונן, תוך שצעק לעברו ‘הבנת?!'”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משטרה
    10/07/2018 15:47
    יהודי
  1. קורעים את החרדים במגות וזה מותר ורצוי אבל מחבל שחדר ופיגע ופצע יהודים אוי לו ולנשמתו אם יתן סטירה למחבל