ליצמן: “בלי הארכה בבג”ץ – אתפטר” • בכיר בליכוד: שאגו”י ילכו

סגן שר הבריאות דוחף את נתניהו לבקש משופטי בג"ץ הארכה לתוקפו של חוק הגיוס הנוכחי, במטרה לדחות הדיונים למושב החורף של הכנסת או עד לאחר הבחירות • בכיר בליכוד לחרדים 10: "נעביר את החוק. אם אגודת ישראל רוצים לפרוש - שיפרשו. הסתדרנו עם קואליציה של 61 ח"כים"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשע"ח / 10.07.2018 12:47

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי “אם בג”ץ לא יאריך את תוקפו של חוק הגיוס עד סוף שבוע הבא – אפרוש מתפקידי”.

בכך ליצמן מבקש לגרום נתניהו, לבקש משופטי בג”ץ הארכה לתוקפו של חוק הגיוס הנוכחי, מתוך מטרה לדחות את הדיונים למושב החורף של הכנסת או עד לאחר הבחירות.

תוקף החוק אמור לפוג בחודש ספטמבר. במידה ובג”ץ לא יעניק דחיה, יפקע תוקפו של חוק הגיוס עוד לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת.

בסביבת ליצמן אומרים לחרדים 10: “זה לא חדש. סגן השר אמר את זה לסיעה ולכולם. כולנו זוכרים שיש הוראה מ’המועצת’ שלא להיות בממשלה אם מעמד בני ישיבות לא יוסדר עד סוף המושב”.

אולם, בכיר בליכוד אומר לחרדים 10: “אנחנו נעביר את החוק. אם אגודת ישראל רוצים לפרוש – שיפרשו”. לדבריו, למרות פרישת ארבעה חברי אגודת ישראל – ח”כ יעקב אשר ייאלץ להתפטר לטובת מאיר פרוש –  דגל התורה וש”ס יישארו בקואליציה.

“יבוצעו שינויים קלים בחוק – והוא יעבור”, אומר הבכיר. “הסתדרנו עם קואליציה של 61 ח”כים, נסתדר גם עם 62. היינו כבר 61 ואז היו פחות איומים מצד ח”כים”.

עם זאת, כפי שדווח בחרדים 10, חברי הכנסת החברים בוועדה המיוחדת להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבות, בראשות ח”כ דוד אמסלם, קיבלו אמש הודעת ביטול לישיבת וועדת הגיוס שתוכננה להיום בבוקר, זאת מאחר והלילה יתקיימו הצבעות במליאת הכנסת עד שעה מאוחרת.

גורם במפלגות החרדיות אמר אמש, כי למרות הסיבה הטובה לכאורה לביטול הדיון, יש לראות בכך איתות כי בכירי הקואליציה אינם מתכוונים לסיים את חקיקת החוק עד סוף המושב הנוכחי.

גורם בסביבת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר אמש לחרדים 10, כי לכאורה ישנה הסכמה בין נתניהו לליצמן שלא לקדם את חקירת החוק במושב בקיץ.

מוקדם יותר אתמול, בשיחה עם כתבים בכנסת, העריך יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין כי חוק הגיוס לא יעבור בקריאה שנייה ושלישית עד לסוף המושב הנוכחי בעוד שבועיים – וזאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה, שהכריז השבוע שבכוונתו להעביר את החוק עד לסיום המושב.

מיד לאחר אישור חוק הגיוס בכנסת בקריאה ראשונה בשבוע שעבר – אמר ליצמן: “התנגדנו לחוק הגיוס החדש כפי הוראת מועצת גדולי התורה. לאורך הדורות מסר עם ישראל את נפשו למען לימוד התורה וראה בו את הערך החשוב ביותר לעתיד העם היהודי. לא נסכים להגביל את לומדי התורה ולא נתמוך במתן סנקציות על בני ישיבות שתורתם אומנותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות