החרדים נגד חוק הלאום? מקלב: לא מרוצים ועדיף שלא היה בא לעולם

בדגל התורה הכחישו את השמועות כי הושגה הסכמה בין יהדות התורה למפלגות הערבות סביב חוק הלאום • אורי ח"כ מקלב: "אין לנו שום עניין בחוק הלאום, מבחינתנו הוא חסר משמעות"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשע"ח / 10.07.2018 11:18

סיעת יהדות התורה משמיעה קולות התנגדות לחוק הלאום: הוועדה המיוחדת לאישור חוק הלאום התכנסה הבוקר (שלישי), לקראת הדיון הצפוי במליאה בשבוע הבא וכוונת הממשלה לאשר את החוק בקריאה שניה ושלישית עוד לפני הפגרה.

עוד לפני הדיון הפורמלי בוועדה, התקיימו במהלך השבוע האחרון מספר פגישות בין חברי הכנסת מיהדות התורה ליוזמי החוק, חברי הכנסת אבי דיכטר ואמיר אוחנה, יחד עם השר יריב לוין, במהלכם הביעו החרדים את החשש הגדול של הנציגות החרדית מהחוק.

במסגרת זו, הוסר מנוסח החוק הסעיף העוסק במעמד המקומות הקדושים.

כמו כן הוכנסו שינויים מהותיים בסעיף נוסף העוסק בזיקה בין ישראל ליהדות התפוצות, משום שהנוסח המקורי היה עלול לגרום בעתיד להכרה בקבוצות רפורמיות.

חבר הוועדה ח”כ אורי מקלב אמר, כי גם לאחר המשא ומתן וההסכמות שהושגו, ישנם נושאים שעדיין במחלוקת.

לדבריו, “אין לנו שום עניין בחוק הלאום, מבחינתנו הוא חסר משמעות, הוא נכנס לקטגוריה של חוקי יסוד להם אנו מתנגדים עקב הפרשנות של בית המשפט, אשר יכול לפרש כל דבר בו כראות עיניו. כאשר זה חוק שיש לו עליונות על חקיקה רגילה, כמו במקרה כזה בו מדובר בחוק יסוד, זה עלול לפגוע בחוקים אחרים כמו חוק השבות, ימי השבתון או שמירת המקומות הקדושים”.

חברי הכנסת של דגל התורה הכחישו אתמול את השמועות לפיהן הושגה הסכמה בין יהדות התורה למפלגות הערביות בנושא.

ח”כ מקלב הסביר: “גם לאחר השינויים הנדרשים, אנחנו לא מרוצים מחוק זה ועדיף היה שלא היה בא לעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות