‘נכביד ידנו על החמאס’ I בגלל טרור העפיפונים: מעבר כרם שלום ייסגר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן קיבלו את המלצת הרמטכ”ל לסגור החל מהיום (שני) את מעבר הסחורות כרם שלום. בעקבות ההחלטה, מהמעבר לא יתבצע ייצוא או שיווק סחורות מעזה, למעט ציוד הומניטרי – בין היתר מזון ותרופות – שיאושר באופן פרטני על-ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. מדובר בצעד שננקט בעקבות טרור העפיפונים ובלוני התבערה,
אריה ריבקינד וחיים טוויל
כ"ו תמוז התשע"ח / 09.07.2018 16:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן קיבלו את המלצת הרמטכ”ל לסגור החל מהיום (שני) את מעבר הסחורות כרם שלום.

בעקבות ההחלטה, מהמעבר לא יתבצע ייצוא או שיווק סחורות מעזה, למעט ציוד הומניטרי – בין היתר מזון ותרופות – שיאושר באופן פרטני על-ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

מדובר בצעד שננקט בעקבות טרור העפיפונים ובלוני התבערה, בניסיון לייצר לחץ על חמאס.

בנוסף לסגירת המעבר, הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה למשך עונת הדיג בשלושת החודשים האחרונים משישה מיילים ימיים לתשעה מיילים ימיים, המסתיימת היום – לא תוארך, ומרחב הדיג יוחזר היום לטווח שישה מיילים.

בהודעה שפרסם דובר צה”ל נאמר, כי מדובר בצעדים ראשונים שעלולים להחריף, אם בעזה לא יבינו את המסר.

“מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטארית ברצועה בדרכים רבות. עם זאת ולאור המצב בו ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף – ננקטו צעדים אלו. באם תימשך התופעה ימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו”.

בהודעת דובר צה”ל נאמר עוד: “ארגון הטרור חמאס הוא האחראי לנעשה ברצועת עזה ולהשלכות ממנו. חמאס הוא שגורר את תושבי הרצועה לתהום, צה”ל ימשיך ויפעל ככל שיידרש על מנת לשמר את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל”.

ראש הממשלה, שהודיע בישיבת סיעת הליכוד על סגירת מעבר כרם שלום, הבהיר: “בעצה אחת עם משרד הביטחון, נכביד ידנו על שלטון החמאס ברצועה באופן מיידי. אנחנו נסגור היום את מעבר כרם שלום ויהיו צעדים נוספים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות