השוטרת הייתה בהלם: ברכב הפרטי ישבו 8 ילדים ושני מבוגרים • צפו

חיים טוויל
|
כ"ו תמוז התשע"ח / 09.07.2018 10:40
נהגת, תושבת הדרום בת 38, עוכבה לאחר שהסיעה שמונה ילדים ושני מבוגרים ברכב פרטי • הילדים ישבו בתא המטען ובמושב האחורי, רובם לא חגורים וללא כיסאות בטיחות מתאימים

אתמול (ראשון), במהלך פעילות אכיפה בכביש 85 סמוך למחלף כחל, הבחינה שוטרת אגף התנועה ברכב סטיישן פרטי הנע על הכביש כאשר מתוך השמשה האחורית של הרכב זיהתה מספר רב של ילדים היושבים בתא המטען.

השוטרת עצרה מיד את הרכב, על מנת להפסיק את סיכון הילדים באופן הובלתם.

בבדיקה גילתה השוטרת ההמומה כי הנהגת – אמם של הילדים – מובילה 8 ילדים ושני מבוגרים בתוך רכב המאפשר הסעת 5 נוסעים בלבד. הצעיר מבין הילדים, תינוק בן 5 חודשים, לא היה חגור.

הילדים שישבו בתא המטען ובמושב האחורי, רובם לא היו חגורים ולא ישבו בכיסאות בטיחות התואמים לגילם, ובכך היו חשופים לפגיעה קשה חלילה בזמן חירום או תאונה.

הנהגת, בת 38, תושבת אזור הדרום, טענה כי היא מעוניינת להחליף את הרכב לרכב גדול יותר.

השוטרת, שהסבירה לנהגת ולבעלה שישב לצידה את מהות העבירה והסיכון שבהובלת יקיריהם באופן שכזה, רשמה לה הזמנה לדין בגין נהיגה בקלות ראש, ובמקביל ביקשה לוודא כי כמות הנוסעים תהיה על פי חוק.

“האכיפה של משטרת ישראל נגד עבירות מסכנות חיים לא פעם מציפה אירועים חריגים בהם, השוטרים נתקלים בהורים הנוהגים בחוסר אחריות ומושיבים את ילדיהם ללא התקני ריסון ומושבי בטיחות ברכב – ובכך מסכנים את חייהם באופן ממשי”, אומרים במשטרה.

“מחקרים מראים כי מושבי הבטיחות וחגירת חגורות בטיחות מצילים חיים בזמן תאונה חלילה.

“אגף התנועה עושה מאמצים רבים לאתר נהגים אלה העוברים על החוק, במטרה להוקיע התנהגות רשלנית ולהגביר את המודעות והחשיבות לנושא התקני הריסון”.