“רק 8 מיליון” • מחקר קובע: ישראל – בין 8 המעצמות החזקות בעולם

מחקר של מכון US News and World Report המדרג את מדינות העולם לפי עוצמה צבאית, כלכלית ומדינית, ממקם את ישראל במקום השמיני • "לישראל יש נוכחות גדולה על הבמה העולמית"
שלמה בן חיים
כ"ו תמוז התשע"ח / 08.07.2018 21:00

מחקר של מכון US News and World Report, הבוחן בכל שנה את המדינות החזקות ביותר בעולם מבחינה צבאית, כלכלית ומדינית – מציב את מדינת ישראל במקום השמיני במדד העוצמה.

המדד, שהובא ב’ישראל היום’, משקלל את ההשפעה העולמית של המדינות, עם כוחם המדיני, הכלכלי והצבאי.

לבד ממחקר של חוקרי המכון, הוא מתבסס גם על המחקר השנתי של ארגון התקשורת Best Countries, שמדרג 80 מדינות בעולם, ומבוסס על תשובות של 21,000 נסקרים מקרב אזרחיהם.

לפי המדד החדש, ארה”ב נותרה המעצמה החזקה ביותר בעולם. “ארה”ב היא הכוח הכלכלי והצבאי הדומיננטי בעולם, והחותם התרבותי שלה מכסה את כל העולם”, קובע המחקר.

ישראל ממוקמת, כאמור, במקום השמיני בין מעצמות העולם, אחרי רוסיה, סין, גרמניה, בריטניה, צרפת ויפן, ולפני מרבית מדינות אירופה, אוסטרליה וקנדה.

ערב הסעודית ואיחוד האמירויות סוגרות את העשירייה הראשונה.

“על אף קשריה המתוחים עם רבות משכנותיה, ועל אף שאוכלוסייתה מונה רק שמונה מיליון איש, לישראל יש נוכחות גדולה על הבמה העולמית, בין השאר בזכות קשריה ההדוקים עם ארה”ב”, קובע המחקר – ומוסיף: “למדינה יש כלכלה חזקה”.

עוד מדינות במזרח התיכון שנכנסו למדד: איראן, בזכות עתודות הנפט שלה (המחקר בוצע לפני הטלת משטר הסנקציות) במקום ה-13, טורקיה במקום ה-14 ומצרים במקום ה-25.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    8 מיליון נתון אידיאלי בכל מודל כלכלי צבאי
    08/07/2018 21:23
    433
  1. הרבה יותר קל לנהל כלכלה וצבא של 8 מיליון מעשרות מיליונים