ביטן: אם איילת שקד תתמודד בליכוד – היא תזכה במקום הראשון

יו"ר הקואליציה: "איילת שקד נאמנה לבנט, אך אם היא תתמודד בליכוד, היא תזכה במקום הראשון" • על יאיר לפיד: "עמד בלחץ שהופעל עליו ותמך בחוק הגיוס. המהלך שלו לא היה חכם והוא עשה טעות פוליטית, אבל אנו אומרים לו תודה" • על הבחירות בירושלים: "אין סיכוי שאלקין לא ייבחר"
קובי פינדרוס
כ"ה תמוז התשע"ח / 07.07.2018 21:12

חבר הכנסת דוד ביטן התייחס היום (שבת), במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת, למצב הפוליטי – וסיפק שלל אמירות מפתיעות.

כך התייחס יו”ר הקואליציה לשעבר לאפשרות ששרת המשפטים איילת שקד תתמודד במפלגת הליכוד – ואמר: “במידה ותגיע לליכוד – איילת שקד תתקבל בברכה”. הוא הוסיף: “אם היא תתמודד בפריימריז במפלגה, היא תזכה במקום הראשון”.

ביטן נשאל האם לפי דעתו, שרת המשפטים תוכל לנצח את שרת התרבות מירי רגב – והשיב: “כן, את כל מי שירוץ. גם גדעון סער וישראל כץ”.

לדבריו, היא אהובה מאוד בקרב בוחרי הליכוד. “תבין, בניגוד למפלגות אחרות, אנחנו בליכוד מקבלים בשמחה אנשים רציניים שיכולים לתרום לליכוד ולמדינה, הוכחנו את זה הרבה”.

עם זאת, הוא הדגיש כי לא מתקיימים עמה מגעים על הצטרפות למפלגה. “היא נאמנה לבנט באופן מוחלט”.

חבר הכנסת נשאל האם היא תוכל לכהן כראש ממשלה, אחרי נתניהו. הוא סיכם את דבריו – והשיב: “אל תסבך אותי, עזוב. אבל לגבי ההתמודדות והזכייה שלה בפריימריז – כן”.

ביטן התייחס גם לבחירות בירושלים, ואמר כי לדעתו זאב אלקין יבחר לראשות העירייה: “אין סיכוי שאלקין לא ייבחר לראש העירייה”.

כשנשאל מדוע לא תמך בו ראש הממשלה – השיב: “הסניף המקומי בירושלים מתנגד לאלקין ולכן ראש הממשלה לא תמך בו עדיין”.

לגבי חוק הגיוס, ביטן שיבח את יו”ר יש עתיד: “לפיד עמד בלחץ שהופעל עליו ותמך בעמדת הצבא בחוק הגיוס. אנחנו אומרים לו תודה – המהלך שלו לא היה חכם והוא עשה טעות פוליטית, אבל תודה”.

ביטן העריך, כי יש עתיד רוצה לשבת בקואליציה הבאה.

בהקשר לקרבות הפנימיים המתנהלים במפלגת העבודה אמר יו”ר הקואליציה לשעבר, כי מפלגת העבודה הורסת את כל מנהיגיה, ולדעתו ציפי לבני צריכה להוביל את המפלגה. הוא הוסיף כי כל מנהיג שנבחר לראשות מפלגת העבודה זוכה לאהדה בסקרים לאחר בחירתו, אולם לאחר מכן, הוא נשחק ומאבד מכוחו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות