חשבתם ששורף התפילין התנצל על הפרובוקציות? ‘הוצב לי אולטימטום’

נחמן גור
|
כ"ג תמוז התשע"ח / 06.07.2018 13:09
דניאל עמרם, תלמיד ישיבה חרדית יוקרתית בבני ברק שחזר בשאלה, ועורר פרובוקציות נגד היהדות ברחבי בני ברק, פרסם לפני חודש סרטון בו הוא מתנצל על מעשיו • אבל כעת הוא טוען: “התביישתי בעצמי שעשיתי את זה, לא האמנתי שאמכור ככה את עצמי”

דניאל עמרם, בן 20, תלמיד ישיבה חרדית יוקרתית בבני ברק, שחזר בשאלה בהיות בשיעור ב’, גרם לפני כחצי שנה לזעזוע ברשתות החברתיות, כאשר שרף את זוג התפילין שלו במחאה על “הכפייה הדתית”, כלשונו.

מאז הסערה – שנחשפה בחרדים 10 – הספיק עמרם לעורר פרובוקציות נוספות ברחבי בני ברק, כמו מכירת חמץ באמצע חג בפסח ועוד.

אלא שלפני יותר מחודש הפתיע עמרם את הגולשים בדף הפייסבוק שלו כאשר פרסם מפלורידה סרטון התנצלות  מכל מי שנפגע ממעשיו, כשהוא חובש לראשו כיפה של פלג המשיחיסטים.

“הסרטון שלפניכם הוא הדבר הכי קשה שעשיתי בחיים”, פתח אז עמרם, “כי כמה שיותר קשה לעשות משהו, פי מליון יותר קשה להגיד טעיתי כשמתברר שכך. אז כן! אתם לא טועים.. לא פרצו לי לפייסבוק, זה אני, דניאל עמרם, אותו אחד ששרף תפילין וביזה דברים שקשורים ליהדות. פגעתי באנשים, פגעתי בסמלים שקדושים להם.. ונהגתי באגרסיביות מיותרת. והנה אני, מבקש סליחה! מתנצל מעומק הלב! על הכל! מי שיבין אותי- תודה! מי שלא, זה גם בסדר”.

אולם, מי שחשב כי הבן האבוד שב אל בית אבא, עשוי להתאכזב. בפוסט ארוך שפרסם אמש בדף הפייסבוק שלו, טוען עמרם, כי צילם את הסרטון מחוסר ברירה.

לדבריו, זמן לל רב לאחר שטס לחו”ל “נגמר לי כל החסכונות ונאלצתי להגיע למקום יהודי שיקבל אותי שם. אך מהר מאד הבנתי שזה לא יעבור לי בשתיקה גם כאן. והוצב לי אולטימטום ברור, או שאני מפרסם התנצלות, או שאני עף על טיל.

“החיים שלי בין כה כבר אבודים, דיכאון חרדות רגשות אשמה הובילו אותי להסכים. הם לא וויתרו, וביקשו גם שאגיע לבית כנסת ואצלם את עצמי עם פיסת בד מתפלל לאלוהים”.

הוא הוסיף: “התביישתי בעצמי שעשיתי את זה, לא האמנתי שאמכור ככה את עצמי, ועד היום לא צפיתי בסירטון הזה. פשוט לא מסוגל זה מגעיל ומביך אותי.

“אחרי שגם משם זרקו אותי, אני מוצא את עצמי שוב מול החלטה אם לשחק אותה חוזר בתשובה תמורה לחיים מסודרים ושקטים.. או להיצמד לאמת שלי ולהיות שלם עם זה.

“כשאני כותב את השורה האחרונה משהו קורה לי בגוף, אני יודע שזה יהרוס לי את החיים יותר, אבל אין לי ברירה.  אז בואו נגיד את זה ברור, הדת היהודית היא לא פחות מאירגון פשע שפוגע בכל אחד שמצליח להילחם בה”.