הגר”ש עמאר מזהיר את ביבי: “לא לגעת בכותל, קדוש מקצה לקצה”‎

רבה של ירושלים תוקף את כוונת נתניהו לאשר ביום ראשון את הרחבת הרחבה ב'כותל הרפורמי': "אין רשות לא לכנסת ולא לממשלה ולא לשאר המוסדות בלי יוצא מן הכלל, להרים יד ולעשות שום פעולה או החלטה, שעלולה להביא לפגיעה בקדושת המקום"
יוסף גרינבוים
כ"ג תמוז התשע"ח / 05.07.2018 23:08

הוועדה המיוחדת למקומות הקדושים אמורה להתכנס ביום ראשון הקרוב, בראשותו של ראש הממשלה נתניהו, כדי לאשר את הרחבת הרחבה המעורבת ב”כותל הרפורמי”.

ההחלטה צפויה להתקבל לאחר ששרת התרבות מירי רגב ושרת המשפטים איילת שקד התפטרו מהועדה המיוחדת למקומות הקדושים, ובמקומן מונו ראש הממשלה והשר יובל שטייניץ.

בעקבות כך פרסם הערב (חמישי) הראשל”צ ורבה הראשי של ירושלים, הגר”ש עמאר פסק הלכה בו הוא גורש שלא לקבל שום החלטה – וקובע כי אין לגעת “בכותל המערבי לכל אורכו מקצה לקצה”.

”הנני חוזר על פסק הדין הידוע, שכל הכותל המערבי לכל אורכו מקצה לקצה הוא מקום קדוש ויש לנהוג בו כל הדינים של בית הכנסת ובית המדרש… ואין רשות לשום אדם לרמוס מקום קדוש, לא בחילול שבת ומועד, ולא בכך שיתפללו אנשים ונשים יחדיו, ושאר הדינים של בית כנסת”.

הראשל”צ הוסיף: “והנה גם בגלות בהיותנו בין גויי הארצות, קדושת בית כנסת וכבודו נשמרו בקפידא, ואין רשות לא לכנסת ולא לממשלה ולא לשאר המוסדות בלי יוצא מן הכלל, להרים יד ולעשות שום פעולה או החלטה, שעלולה להביא לפגיעה בקדושת המקום, ואין הדבר נתון אלא בידי הרבנות הראשית לישראל שפוסקת על פי ההלכה. ואיסור גמור לשלוח יד בשריד בית מקדשנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות