חיים רמון יורה: מדוע גבאי לא הציע שחרדי שלא יתגייס לא יקבל קצבה

חיים רמון מותח ביקורת על אבי גבאי: "איזו חלופה הוא הציג על גיוס בחורי ישיבות? הרי חוק הגיוס זה בלוף" • "מפלגת העבודה היא מפלגת נישה, היא לא אלטרנטיבה" • הוא גם לא מאמין בכוחו של גנץ: "המנדטים שלו בסקרים הם שעשוע דמיוני, אין תזוזה בגושים. צריך להיות איש עם 'אישו'"
חרדים 10
כ"ב תמוז התשע"ח / 05.07.2018 12:21

השר לשעבר חיים רמון מתח ביקורת,  בשיחה עם אלון בן דוד ויואב לימור הבוקר (חמישי) ב-103fm על האופוזיציה ועל היו”ר אבי גבאי.

רמון התייחס לאמירות שיוחסו לגבאי, לפיהם כינה את ח”כ יאיר לפיד “בוגד”.

“בעבר אמרו ‘כשאין לך טיעונים טובים – תרים את הקול’. כנראה שכשאין לך אלטרנטיבה טובה אתה משתמש במילים חריפות, חריפות מדי”, אמר רמון, “אני מציע שבשיח הציבורי השימוש בשורש ב.ג.ד יהיה במקרים קיצוניים בלבד”.

עיקר הביקורת של רמון היא על היעדר האלטרנטיבה מצד המחנה הציוני. “איזו חלופה הוא הציג על גיוס בחורי ישיבות? הרי חוק הגיוס זה בלוף. לא גויסו, לא התגייסו ולא יגוייסו. לפי החוק צריך לגייס גם ערבים, צריך לגייס גם את כל הבנות – אז למה לא מגייסים?”

רמון הוסיף: “אני משוכנע שרוב הציבור היה תומך באלטרנטיבה שבה חרדי שלא מתגייס לא מקבל קיצבה מהמדינה, והתקציב הזה מנותב כמענק לחיילים שמשרתים שלוש שנים בתפקידי לוחמה ומודיעין. אבל אלטרנטיבה כזו לא הוצגה”.

לדברי רמון, מפלגת העבודה סיימה את דרכה כמפלגה מיועדת לשלטון: “מפלגת העבודה היא מפלגת נישה, היא לא אלטרנטיבה ולא מציגה אותה”.

קרש ההצלה, לכאורה, של המחנה הציוני הוא הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, אולם רמון לא צופה הצלחה גדולה לגנץ הפוליטיקאי: “אני מעריך מאוד את הרמטכ”ל לשעבר, אבל גם גבאי בעצמו הביא בסקרים בתחילת דרכו כיו”ר מפלגה 25 מנדטים. הסקרים האלה הם דמיוניים, הם שעשוע, שנותן לכם כותרות ונושאים לדון בהם – לא מעבר לכך.

“המגמה בהם היא שמי שעומד להיכנס מקבל מקסימום מנדטים, וכשהוא קופץ לבריכה יש ירידה במנדטים. כל עוד שאין תזוזה בגושים זה לא משנה מה קורה בתוך הגוש”.

אז לאמונה הזו שלגנרלים יש נכס אלקטורלי יש אחיזה במציאות העכשווית?

“לא. תוך זמן קצר בוחנים אותך הרבה מעבר לדרגות. צריך להיות איש עם ‘אישו'”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דעה של אזרח
    06/07/2018 08:10
    דוד
  1. חיים רמון הוא אזרח שאולי מחזר על פתחה של פוליטיקה
    אולי יאיר יתן לו מקום או אולי יתן עינו במאהל אחר ויש כאלה
    הוא יודע שבמפלגת העבודה שהיא מפלגת שלטון לא יבחר וקנאתו באבי גבאי שעשה את הדרך הארוכה הדמוקרטית מובילה אותו לכתוב בחודשים האחרונים מלים מלים מלים שאין בהם דבר מלבד דעה של מי שכבר אינו איש ציבור
    ולעניין הגיוס
    שכר מינימום לחיילים יביאו עודף מתגייסים גם בקרב החרדים והערבים
    אז כאן נפלת חיים רמון כי מי שלא מתגייס במילא לא יקבל שכר או תמיכה אחרת
    שבת שלום

  2. העבודה
    06/07/2018 14:57
    אדם פשוט
  3. מר רמון. מבחינתך העבודה סיימה את תפקידה כשברחת לקדימה. אתה והמטורללים האחרים. חסרי בושה . עדיף שתשתוק במקום להלחם על הדרך אתה נלחם לפרק מסגרות. כמו ההיסתדרות.תתבייש בן גוריון ורבין היו מתבישים בך