האם ליצמן העביר מסר לנתניהו נגד קידום חוק הגיוס במושב הקיץ?

דיווח ב'כאן': באגודת ישראל איימו כי אם החוק יאושר במושב הקיץ של הכנסת - הם יפרשו מהממשלה • סביבת ליצמן לחרדים 10: לא מכירים מסר כזה
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התשע"ח / 04.07.2018 22:54

סגן שר הבריאות  יעקב ליצמן, העביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אינו מוכן שחוק הגיוס יקודם במושב הקיץ של הכנסת. כך דיווח הערב (רביעי) מיכאל שמש ב’כאן’.

בליכוד טוענים, מנגד, כי אין שום מועד ריאלי אחר.

לפי הדיווח, באגודת ישראל איימו, בתגובה, כי אם החוק יאושר כעת – הם יפרשו מהממשלה.

בסביבת ליצמן אמרו לחרדים 10, כי הם אינם מכירים מסר כזה.

הבוקר דווח ברשת ב’ כי ח”כים מדגל התורה אמרו בשיחות סגורות כי הם אינם מחויבים לאיומיו של סגן שר הבריאות, לפיהם יהדות התורה תפרוש מהקואליציה במידה וחוק הגיוס יעבור בנוסחו הנוכחי בקריאה שנייה ושלישית .

ליצמן השמיע את האיום שלשום בנאום במליאת הכנסת. לדברי אותם חברי כנסת, סגן השר “מדבר על דעת עצמו בלבד”, והאמירה שלו אינה מחייבת אותם, והם לא יעבדו לפיה.

לפי הדיווח של זאב קם, גורמים ביהדות התורה אמרו עוד, כי בתום דבריו של ליצמן במליאת הכנסת, ניגשו אליו הח”כים משה גפני ואורי מקלב, ודרשו תשובות והסברים לאיום הפרישה שהציב.

כפי שדווח בחרדים 10, סגן שר הבריאות איים במהלך הדיון במליאת הכנסת: “יהדות התורה תצביע היום נגד חוק הגיוס החדש”, הכריז ליצמן. “שלא תחשבו לרגע שזה שלפיד בעד, יביא לשינוי בעמדתנו. לא נוכל להסכים לשום חוק שיגביל לומדי תורה בשום צורה. אם החוק הזה, כפי שהוא, יעבור בשלוש קריאות אנחנו נפרוש מהקואליציה”.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר אתמול:  חוק הגיוס הוא “הכי ממלכתי, הכי אחראי והכי מאוזן. אני חושב שגם ביהדות התורה וגם בש”ס מבינים שאין שום אלטרנטיבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות