תביעת המיליון • רובינשטיין ביקש שמומחה יחדור למחשבו של זיידה: השופט סירב

אריה ריבקינד
|
כ"ב תמוז התשע"ח / 04.07.2018 21:54
ראש העיר ביתר עלית ביקש מבית המשפט למנות מומחה שיבצע חדירה למחשבם האישי של חברי האופוזיציה בעיר • הסיבה: בידיו ראיות שחברי האופוזיציה פרסמו ביקורת עליו, אך הן הושגו בצורה לא חוקית • השופט: אין תפקיד מומחה מטעם בית המשפט לאפשר השגת ראיות לטובת התובע

שופט בית משפט השלום, מרדכי בורשטיין, קיבל הערב (רביעי) החלטה לפיה לא יתיר למומחה לחדור למחשבו האישי של מנחם זיידה, יו”ר האופוזיציה בעיר החרדית ביתר עלית, וגם לא למחשבים של יתר חברי האופוזיציה.

זאת, לאחר שראש העיר ביקש כי תתבצע  חדירה למחשביהם באמצעות מומחה שימונה על ידי בית המשפט.

הבקשה הוגשה במסגרת הליך של תביעת דיבה שמנהל ראש העיר מאיר רובינשטיין נגד יו”ר האופוזיציה וחברים נוספים.

רובינשטיין תובע סך של מליון ש”ח, בטענה כי הנתבעים פרסמו עליו דברי ביקורת  קשים, ובין היתר טענו כי הוא מושחת, דיקטטור וכיוצא בזאת.

ראש העיר טוען כי בידיו ראיות שחברי האופוזיציה פרסמו את הדברים, אך מאחר והראיות הושגו בצורה לא חוקית, הוא ביקש מבית המשפט למנות מומחה שיחדור למחשבים.

השופט דחה את הבקשה וקבע, כי מדובר בבקשה חריגה ביותר, ואין תפקידו של מומחה מטעם בית המשפט לאפשר השגת ראיות לטובת התובע.

המשמעות היא: ראש העיר נותר עם ראיות לא חוקיות, שאם יגיש אותן הוא צפוי להיתבע במיליוני שקלים בגין הפרת פרטיות.

עו”ד איתמר בן גביר, המייצג את חברי האופוזיציה, אמר הערב: “אני מרוצה מהחלטת בית המשפט, אך יחד עם זאת סבור כי בית המשפט צריך לדחות את התביעה על הסף. אמנם הלקוחות שלי מאוד היו מעוניינים שאחקור את רובנישטיין על דוכן העדים דווקא בימי בחירות, אלא שלטעמי תביעתו של ראש העיר הוגשה ללא כל ראיות, ולכן יש לדחות אותה על הסף וגם לגופם של דברים מותר להביע ביקורת על ראש עיר”.

את מאיר רובינשטיין מייצג עורך הדין ארז צצעקס.

ראש האופוזיציה בביתר עלית, מנחם זיידה: “אני מיצר על כך שראש העיר במקום להתמודד עם דברי ביקורת שהטיחו בו רבים מתושבי העיר, ולאו דווקא אנשי האופוזיציה, החליט להגיש תביעה בבית משפט אזרחי בערכאות, וזאת מתוך מטרה להטיל פחד ומורא, תוך שהוא מגיש תביעת סרק מגלומנית של מליון ש”ח”.

גורמים בעיר אמרו מנגד: “מי שחושב שזה ניצחון, מדמיין לחלוטין. לרובינשטיין יש כבר את תכתובת המיילים שביקש, וביהמ”ש כבר אישר להשתמש בהם – בניגוד לבקשות הנתבעים ועורך דינם בן גביר, ואף נתן צו שמורה לנתבעים להביא בעצמם את המיילים הללו ומיילים נוספים”.

לדבריהם, “הסיפור כעת הוא בקשה למינוי מומחה שיטפל בהתחמקותם ממילוי צו ביהמ”ש. מכל מקום, הצו המחייב אותם להציג את המיילים הללו עומד בעינו, ובנוסף – תיק התביעה מבוסס ממילא”.