לברוב: שאיראן תצא מסוריה? לא מציאותי • רוחני: היהודים חבים לנו

שר החוץ הרוסי טען: "לא יהיה ריאלי לצפות שאיראן תנטוש את האינטרסים שלה בסוריה" • הרמטכ"ל ביקר ברמת הגולן: "צה״ל עוקב אחר הנעשה בסוריה וערוך למגוון תרחישים" • חסן רוחאני בווינה: "היהודים חבים לנו, האיראנים. אנחנו הצלנו אותם בבבל. יש לנו קשרים טובים עם יהודי העולם"
חיים טוויל
כ"א תמוז התשע"ח / 04.07.2018 17:59

שר החוץ של הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (רביעי) כי אין לצפות שאיראן תוציא את כוחותיה מסוריה.

במסיבת עיתונאים שקיים עם שר החוץ הירדני – אמר לברוב: “הדרישה של נסיגת כלל הכוחות האירניים מסוריה היא לא מציאותית לחלוטין. יהיה זה בלתי סביר לחשוב שהיא תחליט לנטוש את האינטרסים שלה באזור”.

השר הוסיף: “בעיות האזור לא ייפתרו ללא השתתפותן של מדינות מפתח, דוגמת איראן, סעודיה, ירדן, מצרים ואחרות”.

מי שאמורה להיות מודאגת מהצהרות אלה היא ישראל, המצהירה כל העת בנחרצות, כי היא דורשת נסיגה מוחלטת של איראן מכל סוריה.

אתמול פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין ביום רביעי הבא במוסקבה. פגישתם האחרונה של השניים התקיימה בסוף חודש אייר – אז הם דנו בעיקר במצב בסוריה.\

“צה״ל עוקב וערוך”

מוקדם יותר היום ביקר הרמטכ”ל, גדי איזנקוט, ברמת הגולן, על רקע המתיחות והמבצע הסורי לכיבוש דרום מערב המדינה.

לאיזנקוט התלוו ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה; ראש אגף התכנון, אלוף אמיר אבולעפיה; וראש חטיבת המחקר, תת-אלוף דרור שלום.

צילום: דובר צה”ל

במהלך הביקור קיים הרמטכ״ל הערכת מצב בנושא הלחימה בסוריה ומוכנות פיקוד הצפון מפי מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק ומפקד עוצבת “הבשן”, תת-אלוף עמית פישר.

מדובר צה”ל נמסר: “צה״ל עוקב אחר הנעשה בסוריה וערוך למגוון תרחישים על מנת לשמור על מציאות הבטחונית במרחב הגבול. צה״ל ימשיך לסייע הומניטרית ל’בני המקום’ בשטח סוריה, זאת לצד מניעת כניסת פליטים לשטח מדינת ישראל”.

 “הצלנו את היהודים בבבל”

בתוך כך, מפקד כח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, אמר היום כי כוחותיו נערכים לאפשרות של מניעת ייצוא נפט.

במכתב שהתפרסם בסוכנות הידיעות האיראנית ‘אירנה’ הבהיר  סולימיאני כי כוחותיו “מוכנים ליישם את המדיניות למניעת ייצוא נפט ממדינות שכנות – אם מכירת נפט איראני תיאסר בידי ארצות הברית”.

נשיא איראן, חסן רוחאני, עצמו התייחס במסיבת עיתונאים שקיים בווינה עם קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, לביקורת על הכחשת השואה מצד איראן: “היהודים חבים לנו, האיראנים. אנחנו הצלנו אותם בבבל. יש לנו קשרים טובים עם יהודי העולם, אך הציונים הם כובשים ומדכאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות