חב”ד הציעה לעיריית ניו יורק: שינוי הרחבה לפני מרכז חב”ד העולמי-770

רעיון מהפכני הוצע לעיריית ניו יורק והמשטרה: כדי להתגבר על החששות הביטחוניים והאבטחה במרכז חב"ד העולמי-770 - תמוקם כיכר בחזית הכניסה ומשם יצטלב כביש השירות עם הכביש המרכזי • ומתי זה יקרה?
יוסף גרינבוים
כ"א תמוז התשע"ח / 04.07.2018 13:32

מרכז חב”ד העולמי-770, הממוקם בשכונת קראון הייטס שבברוקלין מארח מידי שנה, על פי נתונים של משטרת ניו יורק, כ-100 אלף איש, המגיעים מכל רחבי העולם.

משום כך, ובמקביל לצמיחתה של הקהילה היהודית בשכונה וחששות ביטחוניים ההולכים וגוברים – שיגרו אתמול מנהיגי הקהילה המקומית מכתבים מכתבים לעירייה ולמשטרת ניו יורק, בהם הם מביעים את רצונם להקים כיכר להולכי רגל בחזית הכניסה לבית הכנסת הגדול הממוקם בשדרת איסטרן פארקווי.

“770 יוצר מצב ייחודי ומאתגר עבור המשטרה כדי להגן ולשרת את הבאים”, כתב אחד ממנהיגי הקהילה. “במשך 30 השנים האחרונות הקדישה המשטרה המקומית עשרות אלפי שעות של כוח אדם כדי לספק אבטחה מתאימה למקום שכזה”.

בנספח למכתבים, מציגים ממנהיגי הקהילה הצעה לפיה התנועה בקצה נתיב השירות המצטלב בין הרחובות איסטערן פארקוויי ושדרת קינגסטון תמוזג דרך הכיכר אל הנתיבים הראשיים של הכביש הרחב באיסטערן פארקווי.

חזית 770, חב"ד

צילום: collive.com

כמו כן יוצבו מחסומים בסמיכות לבניינים בכדי למנוע קרבה של רכב אל אחד מהם.

בין הארגונים קהילתיים החתומים על מכתב התמיכה בבניית הכיכר נמנים מוזיאון הילדים היהודי, בית הדין של קראון הייטס, ועד הקהל, ארגון ‘ביקור חולים’ בקראון הייטס ובתי הספר באזור.

הרב אלי כהן, מנכ”ל המועצה הקהילתית של קראון הייטס, אמר לאתר collive: “בניית הכיכר לא תתרחש בלילה אחד, אבל אם הכל ילך כשורה, אנחנו יכולים לצפות שהבנייה תחל כבר ב-2020”.

חזית 770, חב"ד

צילום: collive.com
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות