הוגשה תלונה: מד”א ואיחוד הצלה רבו על הפצוע שנפגע במאה שערים

יהושע צבי בן רייזל, מחור ישיבה משכונת ויליאמסבורג הלומד בארץ, נפגע באורח קשה ממוט שנפל ממנוף בשכונת מאה שערים - וצוותים של שני גופי ההצלה הגיעו למקום כדי להעניק לו טיפול • בעת שרופא של איחוד הצלה טיפל בו, פרמדיק מד"א צעק שהפצוע "שלו" והשתלט על הטיפול • 'איחוד' הגיש תלונה
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ח / 03.07.2018 10:38

האם היריבות בין מד”א לאיחוד הצלה מנעה טיפול מיטבי בפצוע?

לפי דיווח של מיטל יסעור בית-אור ב’ישראל היום’, למשרד הבריאות הוגשה תלונה מטעם איחוד הצלה, המתארת השתלשלות עניינים מטרידה בטיפול בתלמיד ישיבה בן 25, שנפגע בלילה שבין יום ראשון לשני בשכונת מאה שערים.

הפצוע, יהושע צבי בן רייזל, תושב שכונת ויליאמסבורג, תלמיד ישיבת ‘יגדיל תורה’ שהתארס לאחרונה, מאושפז במצב קשה ולא יציב כשהוא מונשם ומורדם במחלקה ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בהדסה עין כרם.

הפגיעה התרחשה כאשר נפל עליו מוט ברזל, כשצעד מתחת למנוף בשכונה החרדית. לזירה הגיע כונן של איחוד הצלה וכמה דקות לאחר מכן הגיע אמבולנס לטיפול נמרץ (אט”ן) של איחוד הצלה, שבו רופא ופרמדיק.

בישראל היום דווח, כי לפי התלונה ששלח אתמול למשרד הבריאות מנהל אגף רפואה באיחוד הצלה אלון בסקר, הצוות החל לטפל בפצוע והתכוון לפנותו, אך בשלב זה החל ויכוח מכוער על פינוי הפצוע.

“הצוות החל בטיפול מהיר בפצוע, אך כאשר התכוון להעביר אותו על מיטת האמבולנס בכוונה לפנותו, הגיח אמבולנס טיפול נמרץ של מד”א כאשר הפרמדיק צועק שהפצוע ‘שלו’. למרות ניסיונות ההבהרה שצוות הנט”ן כבר החל בטיפול, הדבר לא הועיל והפצוע נלקח”, נכתב בתלונה.

למרות זאת, על פי התלונה, בכך לא הסתיים הטיפול בפצוע. צוות איחוד הצלה עזב את המקום, אך לאחר כמה דקות הבחין באמבלונס של מד”א חונה על המדרכה, דבר שעשוי לרמז על ביצוע החייאה או אינטובציה.

הרופא של איחוד הצלה ביקש להציע עזרה אך אז ראה, כך לפי התלונה, ש”המתלמדת של קורס הפרמדיקים מנסה לבצע כמה ניסיונות אינטובציה בתוך האמבולנס כמה וכמה פעמים, ללא התערבות הפרמדיק, וללא חמצון המטופל דקות ארוכות, עובדה שמסכנת את המטופל בצורה מובהקת. הפרמדיק הציע את עזרתו ועזרת הרופא שאיתו, אך נענה בשלילה”.

יסעור בית-אור מציינת, כי לפי הנחיית משרד הבריאות, באירוע שבו יש כמה מטפלים בזירה, המטפל הבכיר הוא מנהל האירוע. אך על פי התלונה, במקרה הנוכחי הרופא, שהוא המטפל הבכיר, הודר מקבלת ההחלטות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות