ליברמן: החרדים לא יפרשו, מבינים שאין שום אלטרנטיבה

"זה נושא כאוב שמלווה אותנו מאז 48', אי אפשר לרצות את כולם" • "גבאי מצא את מקומו בהצבעה, הם נמצאים בדיוק איפה שהם רוצים להיות - בין המשותפת למרצ" • "אבי גבאי מבין יותר טוב מהרמטכ"ל ומראש אכ"א? האיש הוא באמת נכס אסטרטגי למחנה הלאומי"
אריה ריבקינד
כ' תמוז התשע"ח / 03.07.2018 10:21

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (שלישי),  בריאיון לאריה גולן בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, כי חוק הגיוס שאושר הלילה בכנסת בקריאה ראשונה הוא “הכי ממלכתי, הכי אחראי והכי מאוזן”.

לדבריו, “אני חושב שגם ביהדות התורה וגם בש”ס מבינים שאין שום אלטרנטיבה. ועדות רבות דנו בנושא הכאוב, והגיע הזמן שנשים סוף פסוק”.

ליברמן העריך כי יהדות התורה, שמאיימת לפרוש מהקואליציה אם יקודם חוק הגיוס כלשונו, לא תעשה כן בסופו של דבר. “הנושא הזה הוא כאוב, הוא מלווה אותנו מ-48′. אני רק זוכר מ-96′, מאז שמוניתי למנכ”ל משרד ראש הממשלה, כמה אלפי שעות מאז ועד היום אני השקעתי בנושא. היו ועדות והרבה מאוד יוזמות בנושא. אי אפשר לרצות את כולם”.

על התנגדותו של יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, לחוק – אמר ליברמן: “אני חושב שבאמת אבי גבאי מצא את מקומו וגם המחנה הציוני ומפלגת העבודה בהצבעה הזו, הם נמצאים בדיוק איפה שהם רוצים להיות – בין הרשימה המשותפת למרצ.

“מה, אבי גבאי מבין יותר טוב מהרמטכ”ל ומראש אכ”א? הרי כל ראשי מערכת הביטחון סמכו את ידם, וזה שהוא לא מצביע – זו בגידה בחיילים. הוא לא יכול לומר שהוא מבין בצרכי הצבא יותר טוב מראשי המערכת הצבאית. האיש הוא באמת נכס אסטרטגי למחנה הלאומי, אני באמת מקווה שהוא יוביל את המחנה הציוני בבחירות הקרובות כי אז בוודאות הם לא יעברו את העשרה מנדטים”.

מנגד, ליברמן החמיא ליושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, ואמר כי הצליח להתעלות מעל גימיקים, והצביע לגופו של עניין.

עם זאת, הוא הבהיר כי אין כל מגעים להצטרפות יש עתיד לממשלה. “הוא לא ימינה ולא שמאלה, ואני לא מחלק ציונים על עמדות פוליטיות לאנשים אחרים. אבל בסופו של דבר היכולת להתעלות היא דבר שאני מברך עליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות